استاندار آذربایجان شرقی وضعیت اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن را در استان رو به بهبود و پیشرفت توصیف کرد.

عابدین خرم امروز در جلسه شورای مسکن استان با تاکید بر استفاده دستگاه‌های اجرایی ذیربط از اختیارت این شورا برای پیشبرد و سرعت بخشی به اجرای طرح‌های مسکن، نظارت بیشتر بر اجرای تصمیمات شورا برای نتیجه بخش شدن جلسات را خواستار شد.

وی لزوم استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را خاطرنشان و تصریح کرد: کارگروه ویژه این طرح باید هر ۱۵ روز یک بار در شهرستان‌ها حضور یافته و از نزدیک موانع و مشکلات فراروی این طرح را بررسی و تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به نگرانی و بی اعتمادی ایجاد شده در مردم در طرح‌های دولتی مسکن گفت: مردم با شک و تردید به آورده شخصی در طرح نهضت ملی مسکن نگاه می‌کنند و لازم است متولیان با تسهیل و تسریع در فرایند اجرای این طرح، برای مسکن دار شدن افراد بدون مسکن همت جدی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی ورود کارخانجات و بخش خصوصی توانمند برای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ضروری خواند و بر مشارکت شهرداری‌ها به عنوان شریک راهبردی تولید مسکن در ساخت واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در این نشست گفت: حدود ۲۹۰ هزار در استان در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که از این تعداد حدود ۵۰ هزار نفر تایید نهایی شده، اما فقط ۲۳ هزار نفر مبلغ اولیه را واریز کرده اند.

بخشی زاده با اشاره به رتبه ۱۲ استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیشرفت واحد‌های احداثی این طرح را در استان ۳۰ درصد اعلام کرد و خواستار مساعدت بانک‌ها در اعطای تسهیلات این طرح برای شتاب بخشی به روند اجرای آن شد.

سروری مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز آمار ثبت نام کنندگان این طرح در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان را نزدیک ۷۱ هزار نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۹ نفر تایید و ۴ هزار و ۳۵ نفر آورده اولیه را واریز کرده اند که زمین موردنیاز برای ساخت واحد‌های مسکونی این افراد تامین شده است.

برچسب ها: مسکن ، طرح های دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.