معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت:بیش از ۱۹۱ هزار تن گندم تضمینی در سطح استان خریداری شده است.

یاسر عبداللهی عابد در بازدید از روند خرید تضمینی گندم در جنوب استان، ضمن بررسی میدانی فرآیند خرید گندم از کشاورزان جنوب استان اردبیل، مسائل و مشکلات حوزه خرید گندم بررسی و تصمیمات لازم برای تسهیل در روند خرید اتخاذ گردید.

او در خصوص روند خرید تضمینی گندم گفت: با تلاش کارکنان اداره کلّ خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل تاکنون بیش از ۱۹۱ هزار تن گندم با ارزش تقریبی ۲ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان از کشاورزان استان اردبیل خریداری و تا تاریخ ۱۳ تیر همزمان با سراسر کشور مبلغ یک هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان به حساب کشاورزان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به فعالیت مستمر  مراکز خرید تضمینی گندم افزود: با پایان خرید تضمینی گندم در شمال استان اردبیل، در حال حاضر ۲۹ مرکز خرید شامل مراکز ملکی، سیلوی بخش خصوصی و مرکز مباشر کار خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های خلخال، کوثر، نیر، نمین، سرعین، مشگین و شهرستان اردبیل را بر عهده دارند.

عبداللهی عابد همچنین ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان اردبیل را ۳۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ۷۰ هزار تن ظرفیت در مراکز ملکی و ۲۸۰ هزار تن در مراکز متعلق به بخش خصوصی استان ذخیره می‌شود.

او ادامه داد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۱۴۰۲ از طریق سامانه سیفا و از کشاورزانی که مشخصات آن‌ها در این سامانه ثبت است، انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.