آلمان مخالف ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین است

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد این کشور با تحویل موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین مخالف است و فعلا برنامه‌ای در این خصوص ندارد.

بوریس پیستوریوس در بازدید از یک واحد نظامی در ایالت بایرن آلمان گفت: ما هنوز بر این عقیده هستیم که ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین در حال حاضر اولویت اصلی ما نیست.

به گزارش خبرگزاری‌های محلی آلمان، وزیر دفاع آلمان درباره دلیل مخالفت این کشور با ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین گفت: نگرانی‌ها در مورد تحویل این سلاح‌ها مشخص است، ما تنها کسانی نیستیم که تحویل نمی‌دهیم بلکه متحدان آمریکایی ما نیز این موشک‌ها را نمی‌دهند.

مقامات کی یف از برلین موشک‌های کروز از نوع تاروس می‌خواهند تا بتواند مواضع نیرو‌های مسلح روسیه را در پشت خط مقدم مورد حمله قرار دهد، اما دولت فدرال آلمان در حال حاضر تمایلی به انجام این کار ندارد، زیرا این موشک‌ها می‌توانند به خاک روسیه برسند.

در عین حال وزیر دفاع آلمان به طور قاطع رد نکرد که این کشور تسلیحات مورد نیاز اوکراین را در آینده تامین کند.

وی گفت: زمان تصمیم گیری هنوز برای ما فرا نرسیده است، آلمان در ارسال پدافند هوایی، پشتیبانی آموزشی و مهندسی و تحویل خودرو‌های زرهی به اوکراین پیشرو است و این‌ها اولویت اصلی ما هستند و فعلا نیازی فوری برای تصمیم گیری در مورد موضوع دیگر را نمی‌بینیم.

در دولت ائتلافی آلمان تحویل موشک‌های کروز به اوکراین محل اختلاف نظر است چنانکه مارکوس فابر، کارشناس دفاعی از حزب لیبرال‌ها خواستار تحویل آن شده است.

به گفته وی بخش زیادی از از ۶۰۰ موشک کروز متعلق به وزارت دفاع عملیاتی هستند و از سویی با تزلزل در ضد حمله‌های اوکراین علیه روسیه، اکنون زمان مناسبی برای تحویل این موشکهاست که می‌توانند به قطع زنجیره‌های لجستیکی ارتش روسیه و در نتیجه اختلال در تامین مهمات آن‌ها کمک کنند.

این درحالیست که اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان هم از مخالفان ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار