کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۸۳۲ میلیارد تومان (۱.۴ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است.

وفایی گفت: امروز شاهد بازگشت شاخص کل بورس به بالای ۲ میلیون واحد، رشد بیش از ۳۹ هزار واحدی مثبت این شاخص، همزمان با رشد ارزش معاملات نسبت به روز‌های گذشته و وجود تقاضای قابل قبول بعد از مدت‌ها بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازگشت امید‌ها به تابلوی معاملات بعد از افت شدید قیمت سهام و رکود سنگین چند ماه اخیر نوید خوبی برای روز‌های پیش رو می‌دهد. شرکت‌هایی با عملکرد خوب ماهانه، درکنار افزایش سرمایه از سود انباشته و تجدید ارزیابی یا رونمایی از پروژه‌های خوب می‌توانند بیشترین توجه و تقاضا را به خود جلب کنند.

او می‌گوید: با وجود رکود در بازار‌های موازی، بازگشت شرایط نرمال به شرط عدم دستکاری‌ها می‌تواند بخشی از عقب ماندگی بازار را جبران کند. برگشت اطمینان به بازار بی شک به زمان نیاز دارد، تصمیم‌های شبانه و نامه‌هایی که بعد از گذشت چند هفته منتشر می‌شود، نمی‌تواند راه حل این کار باشد.

او گفت: یکی از نکات مهم بازار خروج سنگین پول حقیقی از صندوق‌های با در آمد ثابت بود که با رشد بازار همخوانی دارد. امروز ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰.۰۱۸ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۶۱۹۶ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

او گفت: امروز ۱۲۲ نماد صف خرید و ۳۷ نماد صف فروش، خالص سفارشات با ورود ۲۵۲ میلیارد تومانی پول به بازار سرمایه همراه بود. بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۸۳۲ میلیارد تومان (۱.۴ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است در نهایت هم شاخص کل با افزایش ۳۹۳۸۴ واحدی به سطح ۲ میلیون ۰۳۳ هزار واحد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار