۵۶ موکب استان قزوین در اربعین برپا می‌شود

دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت:۵۶ موکب از سوی این ستاد در ایران و عراق به زائران اربعین خدمات می‌دهند.

محمد خورشیدی دبیر ستاد اربعین استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: امسال ۵۴ موکب در کشور عراق و دو موکب در داخل کشور (آوج و آبگرم) برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: هفت تیم پزشکی هم در چهار نقطه در نجف، کربلا، مسیب و طریق در کشور عراق و یک نقطه در مرز مهران خدمت رسانی می‌کنند.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین بیان کرد: در کمیته خدمات شهری، استان قزوین قزوین مسئولیت انتقال زائران از مرز مهران تا پایانه مرزی را بر عهده دارد که در این زمینه ازسوی شهرداری قزوین ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری در اختیار ستاد است.

 خورشیدی افزود: ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نیز از سوی ستاد مرکزی در اختیار استان است تا انتقال زائران بخوبی صورت گیرد.

وی اظهارداشت: امسال از سه مسیر هوایی، زمینی با اتوبوس و وسیله شخصی انتقال زائران به کربلا صورت می‌گیرد.

خورشیدی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۵۲ هزار نفر به اربعین اعزام و ۷۰ هزار نفر از مرز خارج شدند.

 دبیر ستاد اربعین استان بیان کرد: امسال بیش از ۶ هزار و ۶۵۸ نفر تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و یک بسته بیمه‌ای نیز به زائران پیشنهاد می‌شود که از ۳۵ تا ۵۵ هزار تومان هزینه دارد.

وی گفت: هر زائر ۲۰۰ هزار دینار ارز زیارتی هم دریافت می‌کند و می‌تواند از پنج مرز پیشنهادی شامل مهران، خسروی، سومار، چزابه و شلمچه یک مرز را برای خروج انتخاب کند.

خورشیدی بیان کرد: مرز مهران برای خروج زائران استان قزوین پیش بینی شده و زائران می‌توانند پارکینگ خود در مرز را هم رزرو کرده وپس از ثبت نام گذرنامه خود را دریافت کنند.

وی اظهارداشت: در این ایام گذرنامه زیارتی هم با پرداخت مبلغ ۵۰ هزار تومان برای افراد صادر می‌شود که فقط در محرم و صفر اعتبار دارد که در این راستا تاکنون ۸۰۰ نفر برای دریافت گذرنامه‌های زیارتی ثبت نام کرده اند.

خورشیدی گفت: در روز اربعین برای جاماندگان اربعین مراسم «ـ دلدادگان حسینی» تدارک دیده شده است.

وی افزود: مراسم شب اربعین در عراق و شب اربعین در ایران نیز پیش بینی شده که دسته‌های عزاداری در این دو شب سه مراسم محوری در نجف، کربلا و طریق برگزار می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار