متقاضیان برپایی موکب اربعین به سامانه عتبات عالیات مراجعه کنند

مدیر حج و زیارت استان البرز از داوطلبان برپایی موکب اربعین در راهپیمایی اربعین حسینی خواست تا برای صدور پروانه فعالیت ۲ زبانه فارسی و عربی به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مراجعه کنند.

محمدحسن سامعی با اشاره به انتشار اطلاعیه شماره ۲ ستاد مرکزی اربعین حسینی، افزود: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مسوولیت مستقیم در شناسایی و تایید مواکب سراسر کشور را بر عهده دارد و هرگونه فعالیت موکب ها منوط به ثبت نام و تایید نهایی در سایت اعلامی است.

وی با بیان اینکه آدرس سایت مورد نظر Mokeb.atabat.org است، اظهار کرد: پایبندی به تمام الزامات ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های مندرج در سایت مورد اشاره برای فعالیت تمامی موکب‌داران مورد تاکید است و طبق توافق صورت گرفته با دولت عراق مقرر شده از روز ۲۰ ماه محرم الی روز ۱۵ ماه صفر سالجاری عبور مواکب از مرزهای شلمچه، مهران ،چذابه، خسروی و سومار و از روز ۱۵ ماه صفر فقط از مرز سومار انجام شود.

سامعی به موکب داران توصیه کرد: برای رعایت اصل میزبانی دولت و مردم عراق در ایام اربعین و همچنین ایجاد وحدت در بین خادمین و زوار تاکید می‌ شود از اختصاصی کردن ارائه خدمات به زائران ایرانی و یا شهر خاص اجتناب کرده و در خدمت تمامی زوار حسینی باشند ضمن اینکه موکب تلفیقی در شهرهای زیارتی عراق مورد تاکید ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) است.

وی گفت: با توجه به رویکرد ارائه خدمات تلفیقی با موکب عراقی در داخل شهرهای زیارتی و نظر به ضرورت پیش‌بینی و تامین مکفی اسکان و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی به خصوص در دهه اول ماه صفر که مواکب عراقی حضور کمتری در این برهه زمانی خواهند داشت تاکید می شود که تمرکز مواکب برای ارائه خدمت در پایانه های مرزی و کشور عراق برای دهه اول ماه صفر باشد.

مدیر حج و زیارت استان البرز افزود: با توجه به گرمای هوا و جلوگیری از مسمومیت‌ها و شیوع بیماری ها ، پایبندی به رعایت دستورالعمل‌ها و ملاحظات ابلاغی از سوی کمیته بهداشت و درمان اربعین توسط موکب داران مورد تاکید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.