نسبت به مدت مشابه سال قبل؛

میزان خرید تضمینی گندم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش یافت

معاون وزیر جهاد کشاورزی از افزایش ۲.۵ میلیون تُنی خرید گندم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۱.۵ میلیون تُن از این افزایش مربوط به ۴ استان فارس، خوزستان، کردستان و کرمانشاه است.

آقای سید سعید راد با اعلام اینکه به ترتیب استان‌های فارس با ۵۱۹، خوزستان با ۳۶۲، کردستان با ۳۰۸ و کرمانشاه با ۲۹۳ هزار تن، بیشترین میزان افزایش خرید گندم را نسبت به سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند، گفت: بعد ازاین ۴ استان، به ترتیب استان‌های لرستان با ۱۷۹، آذربایجان غربی با ۱۵۵، ایلام با ۱۴۵ و بوشهر با ۱۰۳ هزار تُن، بالاترین میزان رشد خرید گندم را تجربه کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه ۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تُن گندم در قالب یک‌میلیون و ۷۴۹ هزار محموله تا ساعت ۷ صبح امروز خریداری‌شده است، افزود: این میزان خرید از ۶۳۱ هزار کشاورز در ۳۱ استان کشور تحویل گرفته‌شده و در استان‌های غرب و شمال غرب کشور ازجمله کردستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی و زنجان ادامه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه به‌جز استان‌های گلستان، خراسان ‌شمالی و گیلان، در ۲۸ استان دیگر کشور شاهد رشد خرید گندم بوده‌ایم، گفت: ارزش مجموع گندم‌های خریداری‌شده تاکنون، بیش از ۱۳۷ هزار میلیارد تومان است که در ۱۰ استان بین ۷۰ تا ۹۶ درصد مطالبات پرداخت‌شده و پیگیری برای پرداخت سایر مطالبات این عزیزان با تمام توان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
آیا پرداخت پول گندم هم افزایش یافته؟؟ هنوز چیزی ندیدیم لطفا پیگیر پرداخت پول گندم باشید
آخرین اخبار