یک کلینیک سیار با حمایت صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شد.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دستگاه کلینیک سیار (Mobile Clinic) با حمایت مالی سفارت ژاپن و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با هدف حمایت از نظام درمان و بهداشت کشور و ارتقای سلامت بخش محروم حاشیه شهر مشهد به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شد.

شاپور بدیعی در نشست با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی با قدردانی از حمایت‌های صورت گرفته افزود: اهدا این دستگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای ارائه خدمات نخست بهداشتی و درمانی شامل پیشگیری و مراقبت‌های اولیه برای بیماران تحت نظر در حاشیه شهر مشهد باشد.

وی گفت: ایران بویژه شهر مشهد مقدس سالانه میزبان مهاجران بسیار زیادی از کشور‌های همسایه بویژه افغانستان است و باتوجه به رسالت و سیاست‌های کشورمان، حمایت از همه افراد با هر نوع اقلیتی باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همیشه برآن بوده ایم تا بتوانیم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را با همان کیفیت ارائه شده برای ایرانیان برای دیگر کشور‌ها نیز تحقق بخشیم و اینکار نیازمند این است تا دیگر نهاد‌های بین المللی نیز به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند و همراه و همگام باشند.

شرافتی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استانداری هم با قدردانی از خدمات ارزنده وزارت بهداشت به مهاجرین و پناهندگان گفت: این خدمات فراتر از کنوانسیون‌های بین المللی است که براساس نگاه اسلامی و انسانی جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین و پناهندگان ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.