کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: رگبار، رعد و برق و بارشهای محلی خفیف پدیده جوی پیش بینی شده برای اغلب مناطق استان زنجان است.

حسین سلطانی با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان زنجان صاف است، گفت: از بعدازظهر شاهد وزش باد در استان خواهیم بود که در برخی ساعات سرعت آن به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

 

وی یادآورشد: از فردا پنجشنبه شرایط جوی پایداری در استان خواهیم داشت و به لحاظ دمایی نیز مردم زنجان طی روزهای آینده افزایش نسبی دما را تجربه خواهند کرد.

 

سلطانی دمای فعلی هوای زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۵ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۸ و ۳۳ درجه، آببر ۲۵ و ۳۸ درجه، سلطانیه ۱۴ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۸ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۲۲ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

 

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

 

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.