قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: بخش مهمی از ارتباطات در حوزه علم و فناوری در جامعه نخبگان براساس اعتماد متقابل شکل می‌گیرد.

 سیدسلمان سیدافقهی گفت: تشکیل و راه اندازی بنیاد ملی نخبگان از ابتکارات مقام معظّم رهبری بوده و فقط در نظام جمهوری اسلامی، سازمانی تحت عنوان بنیاد ملی نخبگان وجود دارد که از جامعه نخبگانی و استعداد‌های برتر خود حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر این که توسعه مفهوم نخبگی در همه حوزه‌ها باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: بخش اعظمی از جامعه نخبگان از دل دانشگاه‌ها برخاستند و یکی از علت‌های آن این است که در کشور ما فضای نخبگانی با دانشگاه گره خورده است. بنیاد نیز باید به فرایند تولید علم و افرادی که نقش جدی در تولید علم داشتند توجه ویژه کند و در کنار حمایت و ارائه تسهیلات به نخبگان، ظرفیت و بستر لازم برای این که نخبه راه خودش را پیدا کند، فراهم سازد.

وی یکپارچگی در فرایند‌ها و افزایش سرعت خدمت‎‌رسانی به نخبگان را از اهداف بنیاد ملی نخبگان برشمرد و ادامه داد: در فضای نخبگانی باید بروکراسی شکسته شود چراکه بخش مهمی از ارتباطات در حوزه علم و فناوری در جامعه نخبگان بر اساس اعتماد متقابل شکل می‌گیرد.

سیدافقهی ضمن تاکید بر این که تمامی فرایند‌ها باید با سرعت و دقت کافی انجام شود تا موجب ایجاد دلسردی در نخبگان نشود، و این یکی از موضوعات مهمی است که از سوی نخبگان مطالبه می‌شود، گفت: سیاست کلی این است که علاوه بر ارائه تسهیلات به نخبگان این تسهیلات تقویت شود و یک یکپارچه سازی صورت گیرد یعنی فرآیند‌ها در اشتراک با مجموعه‌های دیگر کشور تعریف شوند.

وی گفت: طرح‌های بنیاد در حوزه‌های مختلفی طراحی و اجرا می‌شود و این نهاد نسبت به شناسایی و توانمندسازی مستعدان برتر در دوران دانش‌آموزی و دانشجویی اهتمام جدی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار