میراث عظیم فرهنگی اردبیل نیازمند معرفی بیش‌تر و بهتر است

استاندار اردبیل با اشاره به مسائل مهم و قابل پیگیری در استان، میراث عظیم فرهنگی اردبیل را نیازمند معرفی بیش‌تر و بهتر به نسل امروز و آینده دانست.

سید حامد عاملی در حاشیه همایش بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی بیان کرد: اردبیل دارای میراث عظیم فرهنگی بوده که آن‌چنان که باید معرفی نشده است.

او با بیان ضرورت معرفی بیش‌تر و بهتر این میراث عظیم فرهنگی، افزود: یکی از این مجموعه میراث فرهنگی و هویتی استان اردبیل، مجموعه خدماتی است که خاندان صفویه به ایران ارائه کرده‌اند و مکتب و باور و اندیشه آنان باعث شد اولین دولت مدرن و ملی کشورمان با تمام شاخصه‌های مورد نیاز یک دولت شکل بگیرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: از دیگر برکات این خاندان، بیان عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) بوده که صفویه تلاش کردند این معارف توسعه یابد.

عاملی با بیان اینکه معرفی این معارف، اندیشه‌ها و تاریخ غنی استان اردبیل به نسل امروز و آینده ضروری است، اظهار کرد: باید از این تاریخ و آموزه‌ها حفاظت کنیم و از آن برای تربیت نسل و ساختن آینده باعزت برای مردم استفاده کنیم.

گفتنی است؛ غبارروبی آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، ادای احترام به شهدای جنگ چالدران، افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و رونمایی از کتاب سرخوشان ولایت نوشته محمد قاضی‌دهی که شرح زندگی‌نامه شمس عطار میرزامحسن عماد اردبیلی و میرزا محمد احسن اردبیلی است، از دیگر برنامه‌های این همایش بود که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار اردبیل، رئیس انجمن مفاخر فرهنگی و اساتید، فرهنگیان و نخبگان در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.