ثبت ۱۳۸ حادثه مختلف در استان اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۸ حادثه مختلف در استان اردبیل اتفاق افتاده است.

حمید قوید گفت: از ابتدای امسال تاکنون 138 مورد حادثه در استان اردبیل اتقاق افتاده که نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل می گوید: در این حوادث 62 هزار و 450 نفر آسیب‌ دیده‌اند و عملیات امدادرسانی در این حادثه‌ها به نحو مناسب توسط هلال احمر و دستگاه‌های مربوطه انجام شده است.

به گفته او، بیشترین حوادث در استان اردبیل مربوط به حوادث جاده‌ای است که 562 مورد حادثه جاده‌ای با 27 فوتی از ابتدای امسال تاکنون در سامانه هلال احمر ثبت شده است.

قویدل افزود: از اول امسال 36 مورد حادثه سیل در استان اتفاق افتاده که حدود 5 هزار نفر از این سیل آسیب دیده‌اند و امدادرسانی به سیل‌زدگان هم به طور متناوب انجام شده است.

او می گوید: عملیات امدادرسانی به کوهنوردان آسیب‌دیده انجام شد که در این راستا امسال 32 مورد عملیات امدادرسانی به کوهنوردان آسیب‌دیده انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: برنامه‌ریزی شده بود که تا پایان سال 22 هزار جوان را به جمعیت هلال احمر عضو کنیم که با وجود اینکه تا پایان سال زمان زیادی مانده، اما به این آمار نزدیک شدیم.

قویدل از برگزاری 132دوره آموزشی هلال احمر برای عموم مردم در استان خبر داد و گفت: دوره آموزشی هلال احمر برای سربازان هم انجام شده است.

او افزود: موکب هلال احمر استان اردبیل در کربلا راه‌اندازی می‌شود تا خدمات‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین در کربلا انجام شود.

مدیرعامل هلال احمر استان اردبیل از توزیع 800 بسته معشیتی توسط هلال احمر استان خبر داد و گفت: این امر به طور متناوب انجام می‌شود.

 قویدل تصریح کرد: در حال حاضر تیم ویژه 33 نفره امداد و نجات هلال احمر در تمام شهرستان‌های استان فعال است و شعبه هلال احمر در اصلاندوز هم ایجاد می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.