هفت هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در کشت و صنعت نظرآباد تولید شد

مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: شرکت کشت و صنعت نظرآباد در مساحتی بالغ بر ۲۵۴ هکتار موفق به تولید ۶ هزار و ۹۲۰ تن انواع محصولات زراعی و باغی در سال جاری شد.

عادل مصدقی افزود: توسعه شرکت‌های کشت و صنعت راه حلی اساسی برای حفظ اراضی کشاوررزی، برنامه‌پذیر کردن اراضی کشاورزی، توسعه کشت و صنعت و تامین نهاده‌های کشاورزی است.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین اصول توسعه کشاورزی پایدار و ارزش افزوده در بخش کشاورزی ایجاد واحد‌های فرآوری و صنایع تبدیلی و تکمیلی در زنجیره تولید اقتصادی محصولات کشاورزی است که در این میان ایجاد شرکت‌های کشت و صنعت جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی گفت: در این نوع از نظام بهره برداری ضمن یک پارچه شدن اراضی می‌توان به اهدافی از جمله تکمیل زنجیره تولید و ارزش، کاهش ضایعات، برنامه ریزی برای الگوی کشت، بکارگیری فناوری‌های نوین در عرصه کشاورزی، بهبود کیفیت محصولات از طریق مدیریت صنعتی مزرعه، برنامه ریزی برای تولید محصول سالم و ارگانیک نیز دست یافت.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان البرز افزود: شرکت کشت و صنعت موید شهرستان نظرآباد که در سال ۱۳۹۹ تاسیس شده، در سالجاری درزمینه‌های تولید محصولات کشاورزی شامل غلات، محصولات علوفه‌ای شامل کلزا، گندم، جو، یونجه و محصولات باغی شامل: انگور، سیب و زردآلو فعالیت کرده که میزان تولید انواع این محصولات بالغ بر هفت هزار تن در سال است.

مصدقی ادامه داد: همچنین شرکت‌های کشت و صنعت از جمله اولین واحد‌های تجاری بزرگ تولیدی کشاورزی - صنعتی بشمار می‌روند که در آن‌ها با ترکیب عملیات کشاورزی، صنعتی و خدماتی کلیه مراحل تولید، نگهداری، فرآوری، بازاریابی، توزیع و فروش محصولات به مقیاس وسیع طبق سازوکار بازار در چارچوب سازمان و مدیریتی واحد تحقق می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: بزرگ بودن واحد، سازمان و مدیریت رسمی و تخصصی، سطح اطلاعات و تکنولوژی و توسعه بالا، پیوند کشاورزی و صنعت از ویژگی‌های عمده واحد‌های کشت و صنعت محسوب می‌شوند.

مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: یکی از امتیازات این شرکت واحد دامپروری است که با استفاده از خوراک دامی که بیشتر محصول تولیدی خود شرکت است و باعث افزایش کیفی گوشت در استان می‌شود.

مصدقی افزود: این شرکت ظرفیت تولید ۱۰ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم شیر و ۶۵ هزار کیلوگرم گوشت گوسفند و گوساله را در طی یکسال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.