خرید ۲۲۵ هزار تن گندم در استان اردبیل

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: تاکنون ۲۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است.

علی نوبخت گفت: بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران این استان نیز پرداخت شده و تا ۲ هفته آینده معوقات گندم خریداری شده به حساب کشاورزان استان واریز خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل می گوید: دولت موظف است تا شهریورماه تمام بهای گندم خریداری شده را به کشاورزان پرداخت کند ، بنابراین کشاورزان نگران دریافت بهای گندم خود نباشند.

به گفته او،کشاورزانی که تا پنجم تیرماه گندم خود را ضمن ثبت در سامانه تحویل مراکز خرید داده‌اند، بهای گندم خود را با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده و مابه‌التفاوت آن را هم به‌زودی دریافت خواهند کرد.

نوبخت گفت: قیمت تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان با ۱۲ درصد رطوبت و چهار درصد افت مفید از سوی دولت تعیین شده که بنا به اعلام وزرات جهاد کشاورزی این مبلغ قابل تغییر و افزایش است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل می گوید: ۴۴ مرکز خرید گندم شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای‌های بخش خصوصی و مباشر برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان دایر است و هیچ محدودیتی در خرید گندم در این مراکز وجود ندارد.

نوبخت با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۲۳ درصدی دارد، افزود: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم و کلزا را تحویل مراکز خرید بدهند با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا بروز رسانی کنند تا در روند خرید مشکلی پیش نیاید.

او گفت: استان اردبیل در زمان ترسالی در تولید گندم جزو سه استان برتر کشور بوده است ولی به علت خشکسالی این جایگاه به رتبه نهم کشوری تنزل پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.