خرید تضمینی گندم ۴۲ درصد افزایش یافت

معاون وزیر جهاد گفت: بنابر آمار میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد و سال ۱۴۰۰، ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

 آقای سید سعید راد با اشاره به رشد ۴۲ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته و رشد ۱۱۶ درصدی آن نسبت به سال ۱۴۰۰، گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، فارس، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گلستان، لرستان، همدان، خراسان رضوی و زنجان از جمله استان‌هایی هستند که بیشترین میزان خرید گندم را  داشته‌اند.

او با اشاره به رشد خرید تضمینی گندم در استان‌های مختلف، افزود: استان‌ بوشهر با ۴۷۵، یزد با ۴۶۳‏، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۰، اصفهان با ۱۱۴، البرز با ۱۱۲، فارس با ۱۰۴، چهارمحال و بختیاری با ۸۹، ایلام با ۸۳، لرستان با ۸۰ و سیستان و بلوچستان با ۷۹ درصد از بالاترین رشد خرید تضمینی این محصول در سال جاری، نسبت به سال گذشته برخوردار بوده‌اند.

راد با بیان اینکه تاکنون ۶۲ هزار میلیارد تومان و به عبارتی ۴۲ درصد از پول گندم‌های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است، گفت: با دستور رئیس جمهوری به سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت، باقی‌مانده پول گندمکاران از محل تبصره ۱۴ به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

اوبا اشاره به رشد ۳ برابری قیمت خرید تضمینی گندم در ۳ سال اخیر، گفت: در سال ۱۴۰۰، میزان پول گندم‌های خریداری شده ۲۲ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ با رشدی مطلوب به ۸۳ هزار میلیارد تومان رسید اما در سال جاری، این مبلغ از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نیز فراتر خواهد رفت.

راد با بیان اینکه ۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران از محل منابع تسهیلات بانکی، تأمین و به‌ زودی به این عزیزان پرداخت می‌شود، گفت: تأخیر در پرداخت پول گندمکاران در تمامی سال‌ها وجود داشته است اما کشاورزان با اطمینانی که به دولت دارند، گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند و ما نیز به صورت تمام‌وقت، پیگیر تأمین مابقی طلب گندمکاران هستیم تا باقی‌مانده پول آنان را پرداخت کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر استفاده بهینه از منابع دیم، به همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اشاره و خاطرنشان کرد: لطف خداوند در بارندگی‌های خوب امسال، منابع تغذیه‌ای مناسب از جمله ارائه مناسب کود فسفاته و پتاسه و آموزش‌های ترویجی زراعت در استان‌ها از جمله علل افزایش میزان تولید و خرید تضمینی گندم در سال جاری بوده که افزایش قابل توجه برداشت گندم در هر هکتار را سبب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۲۰:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
با سلام ازدولت پیگیری دیرکرد مطالبات گندم را پیگری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
پول گندم رو بدین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
کشاورز بیچاره شده مسخره ی دست شماها نزدیکای پاییزه دیگه پول چی ؟ چجوری روتون میاد هر ۴ ساعت میایید یه نظری میدید
آخرین اخبار