برندهای چینی احتمالاً برای فروش خودروهای خود در اروپا با همان قیمت چین مشکل دارند و آنها همچنین به ایجاد اعتماد نیاز دارند.
کلیشههای تولید چین، هزینههای واردات و بازار کمتر توسعهیافته خودروهای برقی تنها برخی از مشکلاتی است که برندهای چینی مانند بیوایدی، نیو و سایک موتور برای پیشرفت در اروپا باید با آنها مقابله کند. تحلیلگران اظهار کردند که از خودروهای الکتریکی جدید فروخته شده در اروپا تا کنون، ۸ درصد را برندهای چینی تولید کرده است که نسبت به سال گذشته ۶ درصد و سال ۲۰۲۱ نیز ۴ درصد افزایش یافته است.
طبق مطالعه، حداقل ۱۱ خودروی برقی جدید و انبوه ساخت چین تا سال ۲۰۲۵ در اروپا عرضه خواهند شد. کارلوس تاوارس، مدیر عامل شرکت خودروسازی استلانتیس، ماه گذشته درباره «هجوم» خودروهای برقی ارزان قیمت چینی به اروپا هشدار داد.
اسپیروس فوتینوس، مدیرعامل شرکت زیکر متعلق به جیلی عنوان کرد که لجستیک، مالیات بر فروش، عوارض واردات و برآورده کردن الزامات گواهینامه اروپایی، همه هزینهها را افزایش میدهند. در حالی که برخی از برندهای چینی در اروپا به خوبی شناخته شدهاند، برخی دیگر به ایجاد اعتماد نیاز دارند.
بر اساس گزارش رویترز، نظرسنجیها نشان میدهد که اکثر خریداران خودروهای الکتریکی در اروپا برندهای چینی را نمیشناسند و افرادی که این کار را انجام میدهند، برای خرید یک خودروی چینی تردید دارند. تنها ۱۴ درصد از ۱۶۲۹ مصرفکننده آلمانی در سال ۲۰۲۲ از بیوایدی، دومین سازنده بزرگ خودروهای برقی جهان پس از تسلا، آگاه بودند. در مجموع ۱۷ درصد نام برند پریمیوم نیو را شنیده بودند، در حالی که ۱۰ درصد از لینک اند کو جیلی و ۸ درصد از اکسپنگ اطلاع داشتند.