معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برای مقابله با وفور پشه آئدس، مه پاشی محیط به طور مستمر در حال انجام است.

سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به اقداماتی که برای کنترل پشه آئدس در حال انجام است، گفت: این پشه تاکنون در نقاطی از ۲ شهرستان رشت و انزلی یافت شده که برای کنترل وفور آن از همان روز‌های ابتدایی شناسایی آن، مه پاشی محیط انجام می‌شود.

او افزود: مه پاشی نقاطی که پشه در آنها صید و شناسایی شده منجر به کاهش و کنترل تعداد پشه‌ها می‌شود و این مهم با نظارت کارکنان بهداشت محیط در حال انجام است تا بتوانیم از وفور پشه جلوگیری کنیم و مانع از تولیدمثل بیشتر آنها شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه مه پاشی محیط در مناطقی که پشه آئدس یافت شده به طور مستمر در حال انجام است، گفت: بهسازی محیط در کنار مه پاشی، بهترین اقدام برای مقابله با پشه آئدس است که تحقق آن مستلزم مشارکت دستگاه‌های متولی و شهروندان است.

دکتر رضوانی با بیان اینکه بهسازی محیط می‌تواند گام اصلی مقابله با پشه آئدس باشد، تصریح کرد: پشه آئدس در ظرف‌هایی که اندکی آب در آنها جمع شده باشد؛ مانند ظروف کنسرو رها شده در طبیعت و یا زیرگلدانی‌ها یا ظروفی که به عنوان زباله در پارک‌ها و فضای سبز رها می‌شود، تخمگذاری می‌کند بنابراین بهسازی محیط و پاکیزه سازی کوچه‌ها و خیابان‌ها از وجود زباله‌های این چنینی و همینطور ظروفی که قابلیت جمع شدن آب در آنها وجود دارد، می‌تواند اقدام بسیار مهم و تأثیرگذاری در کاهش تعداد پشه باشد.

پشه آئدس

او تأکید کرد: در کنار اقدامات بهداشتی مانند مه پاشی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال انجام است، مشارکت همگانی در پاکیزه سازی و بهسازی محیط زندگی در محله‌ها و کوچه‌ها یاری رسان همکاران ما در این حوزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.