مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای سال بیش از ۳۰۰ مورد کسب و کار در بستر اینترنت در استان راه اندازی شده است.

آرام حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان  اظهار داشت: از ابتدای سال بیش از ۳۰۰ کسب و کار اینترنتی در استان موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

او افزود: تمام فرآیند‌های اخذ نماد اعتماد الکترونیک در بستر سامانه و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و متقاضیان پس از طراحی سایت خود در درگاه نماد الکترونیکی اقدام به دریافت این نماد برای محصولات خود می‌کنند.

نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ای است که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: از ابتدای صدور نماد اعتماد الکترونیکی در کشور، هزار و ۵۸۹ فقره نماد برای فعالان اقتصادی استان نیز در فضای مجازی صادر شده است.

حیدری با بیان اینکه اعتبار نماد اعتماد الکترونیک به مدت یکسال است ، افزود: ۴۲۳ فقره از این نماد‌های صادر شده در استان در حالت تعلیق است.

او یادآور شد: همه فعالان اقتصادی که علاقمند به فعالیت در فضای مجازی و خریدو فروش آنلاین هستند باید نسبت به نام نویسی در سامانه enamad.ir برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و سپس در سامانه ecunion.ir برای ادامه فرایند و اخذ پروانه کسب و کار مجازی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.