استان زنجان سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان "نماز و نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، دانشگاه و مسجد" را میزبانی می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز  در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار زنجان با تاکید بر اختصاص خط ویژه برای نماز مدارس و دانشگاهها به ویژه دانشگاه فرهنگیان، گفت: تلاش شود استفاده سیاسی از اجلاس نشود و از تشریفات و تجملات اکیدا خودداری به عمل آید.

حجت الاسلام محسن قرائتی با اشاره به ضرورت استفاده از مشارکت نخبگان در برگزاری اجلاس، افزود: اقدامات و هزینه کردهای بی اثر و کم اثر در حوزه های گوناگون مرتبط با اجلاس پرهیز و به نحوی اجلاس نماز برگزار شود که منجر به حل مشکلات نماز در سطح استان به خصوص مدارس، دانشگاهها و مساجد شود.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: برنامه ریزی به صورتی باشد که همه مدیران و معلمان مدارس و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان، دوره آموزشی مهارت های دعوت دانش آموزان به نماز را بگذرانند.

قرائتی بر تعمیر و تجهیز نمازخانه مدارس و توجه به مساجد و نمازخانه های بین راهی تاکید کرد و گفت: در منطقه پرتردد استان، نمایشگاهی از کتاب ها و محصولات نماز با تخفیف ویژه در اختیار مردم قرار گیرد و هر یک از دستگاههای مهم و اثر گذار مثل اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، امور مساجد، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری یک یا چند کار و اقدام مفید و ماندگار در زمینه نماز انجام دهند.

وی افزود: برنامه ریزی برگزاری اجلاس به نحوی باشد که بعد از اجلاس چند اقدام مفید و ماندگار نماز برای مردم زنجان به عنوان دستاوردهای اجلاس یادگار بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.