قرائتی:

نماز عامل رشد و دوری از گناه است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بابیان اینکه نماز عامل رشد و دوری از گناه است، گفت: هنوز آنطور که شایسته است به حکمت‌های آن پی نبرده ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام قرائتی صبح امروز پنجشنبه در اجلاسیه نماز استان زنجان با تأکید بر ضرورت مطالعه مستمر در کشور، گفت: هیچکس نباید خود را فارغ التحصیل بداند، پیامبر (ص) با آن درجه رفیعش، از خدا می‌خواست که علمش را زیاد کند.

او وضعیت کشور در حوزه مطالعه را ضعیف دانست و افزود: باید مطالعه هر چند محدود را در برنامه‌های روزانه خودمان بگنجانیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه خداوند در قرآن‌کریم می‌فرماید که اگر همه شما جمع شوید به اندازه ذره‌ای علم ندارید، از مردم خواست تا کتاب‌های شهید مطهری و تفسیر قرآن را هر شب مطالعه کنند.

قرائتی با تأکید بر اینکه خانواده ها باید به فکر فرزندان خود باشند، افزود: بچه‌ها دیگر در اختیار والدین و روحانیون و حوزه نیستند، ممکن است شما مشغول نماز شب باشید، ولی فرزندتان با نوک انگشتانش با همه جا می‌تواند در تماس باشد.

او با اشاره به اینکه همه نیاز‌های یک نوزاد از سوی خداوند در شیر مادر تأمین شده است، گفت: این حکمت خداوند است و اگر همه متخصصان جمع شوند، نمی‌توانند غذایی مانند شیر مادر برای نوزاد تهیه کنند، نماز هم حکم همان شیر مادر را برای انسان دارد و اگر انسان یک نماز کامل بخواند، همه نیاز‌های او برطرف می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه ما هنوز آنچنان که باید مفهوم نماز را نفهمیده و به حکمت‌های آن پی نبرده ایم، گفت: نماز عامل رشد و دوری از گناه است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.