کشاورزان و زنبورداران هشدارهای گرمای هوا را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و زنبورداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی احتمال خسارت به گلخانه و تاسیسات ناشی از وزش باد شدید وجود دارد.

به گفته او، کشاورزان نسبت به برداشت غلات و کلزا در شرایط هوای آرام و رطوبت مناسب اقدام کنند.

رفیعی ادامه داد: زنبورداران نسبت به محافظت از کلونی های زنبور عسل در برابر گرما و حرارت با استفاده از سایه بان اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: نصب سایه بان بر روی استخرهای پرورش ماهی در جلوگیری از آفتاب سوختگی ماهی ها تاثیر بسزایی دارد.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال آبی تا ۲۷ مرداد ۱۸۴.۷ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۷۶.۳ میلی متر و بلندمدت ۲۳۱.۹ میلی متر است که این امر افزایش ۴.۸ درصدی نسبت به سال قبب و کاهش ۲۰‌.۴ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

طبق نقشه های هواشناسی، امروز در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و در غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف انتظار می‌رود. طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

 روز جمعه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ابرناکی و رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار