وزیر انرژی لبنان تاکید کرد عملیات حفاری در بلوک ۹ نفت و گاز در آب‌های جنوبی لبنان از فردا پنجشنبه آغاز می‌شود.

ولید فیاض وزیر انرژی و آب دولت پیشبرد امور لبنان بعد از بازدید از سکوی حفاری بلوک ۹ در نشستی با مسئولان ارشد شرکت توتال تاکید کرد که عملیات حفاری در این بلوک از تاریخ ۲۴ آگوست (فردا دوم شهریور) آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه النشره، وی گفت: این روز یک روز تاریخی خواهد بود که روی آن حساب باز کردیم و بعد از ۶۷ روز منتظر نتایج این حفاری خواهیم بود.

فیاض تاکید کرد: امیدواریم که این اقدام آغازی برای خیر و برکت برای لبنانی‌ها باشد و توتال و شرکای آن به طور کامل به فعالیت حرفه‌ای پایبند هستند و انتظارات ما تا این لحظه مثبت بود.

وزیر انرژی لبنان گفت: شرکت توتال و شرکای آن اعلام کردند که به بلوک‌های کنار بلوک ۹ نیز اهتمام می‌ورزند و در این چارچوب پیشرفت‌هایی خواهیم داشت و زمانی که امور قطعی‌تر شد، علنی خواهیم کرد.

فیاض تاکید کرد: در خصوص انرژی تجدیدپذیر نیز رایزنی کردیم و آن‌ها اهتمام آشکاری نسبت به این امر داشتند و پیام‌هایی در این چارچوب به ما ارسال کردند، ما نیز در وزارتخانه و دولت در این راستا تلاش می‌کنیم تا به نتایج خوبی برسیم.

روز گذشته (سه شنبه) شرکت توتال فرانسه به همراه غول انرژی ایتالیایی "انی" و شرکت انرژی دولتی قطر، در بیانیه‌ای اعلام کردند که فعالیت‌های اکتشافی در بلوک شماره ۹ لبنان از امروز آغاز شده است.

رومن دی لامارتینیر مدیر کل شرکت توتال انرژی EP لبنان، در این باره گفت: خوشحالیم که به لطف تعهد تیم‌های توتال انرژی و حمایت مقامات لبنانی و دو شریک‌مان، اعلام می‌کنیم که پس از آغاز فعالیت حفاری تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که شرکت توتال انرژی با ۳۵ درصد سهام به همراه شرکای خود انی (۳۵ درصد) و شرکت انرژی قطر (۳۰ درصد)؛ اپراتور راه‌اندازی بلوک شماره ۹ در آب‌های لبنان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار