رئیس هیأت شرعی حزب الله لبنان توان دفاعی و نظامی مقاومت را مهم ترین ابزار مبارزه در برابر دشمن صهیونیستی عنوان کرد.

محمد یزبک گفت: سلاح مقاومت برای مقابله با دشمن استفاده می‌شود، همین سلاح بود که توانستیم نفت لبنان را [در برابر چپاول رژیم صهیونیستی] محافظت کنیم و مرزهای دریایی را مشخص کنیم.

به گزارش المنار، این مقام حزب الله به مردم لبنان نسبت به فتنه گری ها هشدار داد و گفت: مقاومت به همراه ارتش مانند یک دژ مستحکم برای این میهن است، و اگر شهدا و مقاومت نبودند، هرگز نمی‌توانستیم مرزهای دریایی را تعیین کنیم و ورود کشتی حفاری نفت و گاز به منطقه «بلوک ۹» در آب‌های ساحلی لبنان همگی به علت تهدید میدان نفتی کاریش [رژیم صهیونیستی] و پس از آن روی داد.

میدان نفتی «کاریش» به گستره ۱۴۳۰ کیلومتر مربع در خط ۲۹ مرزی آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی قرار دارد. لبنان می‌گوید بخش بزرگی از این میدان نفتی درون مرزهای این کشور قرار دارد و از سوی دیگر، رژیم صهیونیسی مدعی است که سراسر این منطقه تحت به اصطلاح «حاکمیت» این رژیم قرار دارد.

 تیر ۱۴۰۱  حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد سه پهپاد غیرمسلح بر فراز میدان گازی مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی با نام «کاریش» پرواز کرده و مأموریت اطلاعاتی داشته‌اند و توانسته‌اند مأموریت‌شان را با موفقیت انجام دهند و پیام مدنظر حزب‌الله را منتقل کنند.

حفاری در بلوک ۹ در آب های ساحلی لبنان پس از آن بیان می‌شود که «علی حمیه» وزیر خدمات عمومی و حمل و نقل لبنان ۲۵ مردادماه اعلام کرد: کشتی اکتشافی و حفاری نفت و گاز Transocean Barents امروز برای آغاز فعالیت‌های اکتشافی و حفاری وارد منطقه بلوک ۹ شد.

حفاری در بلوک ۹ پس از توافق سال گذشته برای ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی با واسطه گری آمریکا آغاز شد. پافشاری مقاومت اسلامی لبنان بر حق این کشور در برخورداری از ثروت های طبیعی خود و هشدار قاطع به رژیم صهیونیستی در این باره عامل تعیین کننده در تن دادن تل آویو به خواسته های دولت لبنان درباره چگونگی ترسیم مرز آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
حزب الله باید مستقل و قویی شود
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۰۹:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
پس لطفا برای بعد از این دست روی زانوی خودتون بگذارید ...
آخرین اخبار