مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان:

سند دریاچه سدجیرفت به‌نام شرکت آب منطقه‌ای کرمان صادر شد

رشیدی گفت: پس از پیگیری‌های فراوان، سند دریاچه سد جیرفت به مساحت یک هزار و ۶۳ هکتار به نام شرکت آب منطقه‌ای کرمان صادر شد.

علی رشیدی گفت: پس از پیگیری‌های مستمر مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد، نیروگاه جیرفت و مجموعه کارکنان دفتر حقوقی شرکت آب منطقه ای، سند دریاچه سد جیرفت به مساحت یک هزار و ۶۳ هکتار به نام شرکت آب منطقه‌ای کرمان صادر شد.

او افزود: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی، تمامی بستر رودخانه‌ها و منابع آبی در اختیار حکومت اسلامی بوده و انفال محسوب می‌شوند و در ماده یک قانون توزیع عادلانه آب نیز به این اصل تاکید شده است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای کرمان بیان داشت:  براساس قانون و آیین‌نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه‌ها، انهار، مسیل ها، مرداب ها، برکه‌های طبیعی و شبکه‌های آبرسانی، آبیاری و زهکشی، صیانت و تولیت رودخانه‌ها و منابع آبی بر عهده شرکت‌های آب منطقه‌ای است که بر همین اساس و در اجرای قانون، این اقدام انجام شده است.

او در ادامه تصریح کرد: لیست جامعی از دریاچه‌های تحت پوشش سد‌ها و رودخانه‌های استان تهیه شده است تا اقدامات لازم به منظور اخذ سند‌های مربوطه صورت پذیرد.

رشیدی افزود: اخذ اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و دریاچه ها و سد‌های استان با هدف پیشگیری و کاهش میزان خسارات ناشی از وقوع سیلاب‌ها و همچنین تثبیت مالکیت دولت و تسریع در برخورد قانونی با متخلفین به صورت جدی در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای کرمان است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار