آخرین اخبار اربعینی از مرزها؛

ازدحام جمعیت در گذرگاه مهران/ خدمات‌رسانی در مرز خسروی آغاز شد+ فیلم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: ۶۷ هزار و ۸۹۴ زائر اربعین طی شبانه‌روز گذشته از مرز مهران تردد کردند.

سید زاهدین چشمه خاور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه  ۶۷ هزار و ۸۹۴ زائر اربعین طی شبانه‌روز گذشته از مرز مهران تردد کردند گفت: از این تعداد زائر ۹ هزار و ۴۲۰ نفر ایرانی و ۳۴۲ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده اند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی (شبانه روز گذشته) ۵۶ هزار و ۱۲۰ مسافر ایرانی و ۲ هزار و ۱۲۰ مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: هم اکنون تردد مسافران اربعین حسینی  از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات به صورت روان و با سهولت در حال انجام است.

چشمه خاور با اشاره به تلاش راهداران اداره کل در سطح جاده‌های استان جهت سهولت در تردد زائران در ایام اربعین، تاکید کرد: این ایام اولویت اصلی در تمامی معاونت‌ها به خصوص حوزه‌های راهداری و حمل و نقل و ادارات شهرستانی بر ایمن سازی و بروز رسانی محور‌های اصلی مسیر تردد زائران متمرکز است و مجموعه این اداره کل نهایت تلاش را بکار خود را در این خصوص جهت تسهیل و سهولت در تردد زائران بکار خواهند گرفت.

حضور گسترده زائران در گذرگاه مرزی مهران

زائران از ازدحام بی مورد در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی مهران خودداری کنند

فرمانده انتظامی ایلام گفت: زائران از ازدحام بی مورد در مبادی خروجی و مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی مهران خودداری کنند.

مسیر‌های دسترسی به مرز بین المللی مهران به همراه آدرس موکب‌های بین راهی

مرز مهران خروجی مهران از فعال‌ترین مرز‌های رسمی ایران است که نزدیکی به شهر‌های زیارتی عراق، این مرز را به یکی از مهم‌ترین کانون‌های رفت‌وآمد زائران به ویژه در اربعین و صدور کالا به کشور عراق تبدیل کرده‌است.

مسیرهای دسترسی آسان به مرز بین المللی مهران همراه با آدرس موکب های بین راهی اعلام شد.

در این فیلم مسیرهای دسترسی آسان به مرز بین المللی مهران همراه با آدرس موکب های بین راهی قابل مشاهده است.

۸۶ دستگاه آمبولانس هلال احمر از طریق مرز مهران وارد عراق شد

غلامرضا علی محمدی،  مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: ۸۶ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس جمعیت هلال احمر به همراه تیم‌های امدادی و درمانی برای تامین سلامت زائران از مرز مهران وارد خاک عراق شدند.

علی محمدی با اشاره به اینکه در استان برای شرایط عادی ۱۶ پایگاه امداد و نجات فعال است، افزود: در ایام اربعین حسینی در راستای ارایه خدمات بهتر به زوار این تعداد به ۳۰ پایگاه در سطح استان در مسیر‌های منتهی به مرز مهران افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا ومسئولیت خطیر هلال احمربه عنوان مسئول کمیته امداد و نجات امسال با تمام توان برای خدمات رسانی به زائرین در مرز مهران و آن سوی مرز آماده گی لازم ایجاد شده است.

پارک ۶ هزار خودرو در پارکینگ اربعین مهران

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام امروز در جریان بازدید از پارکینگ بزرگ اربعین در مهران در جمع خبرنگاران با بیان تاکنون ۶ هزار خودرو در این پایانه پارک شده، اظهار داشت: لحظه به لحظه بر این ظرفیت افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت تأمین آب و یخ در پارکینگ اربعین انجام شده و در مکان‌های مختلف آب خنک بین زوار توزیع می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

 

مرز خسروی 

خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مرز خسروی به صورت رسمی آغاز شد

 صبح امروز آیین افتتاح خدمات‌رسانی به زائران در مرز رسمی و بین‌المللی خسروی روز پنجشنبه با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله، فرمانداران قصرشیرین، خانقین و گیلانغرب، فرماندهان نظامی و انتظامی سپاه و مرزبانی و مقامات ۲ طرف آغاز شد.

احداث ۱۲ هزار متر مربع سایبان از نقطه ورودی تا نقطه خروجی پایانه مجهز به جت فن و مه پاش و فراهم بودن ۱۴ هزار متر مربع سالن مسقف، وجود ۳۵۰ چشمه سرویس بهداشتی دایمی و ثابت و سیستم سرمایشی پایانه و همچنین وجود آبسردکن‌ها و تمامی تجهیزات از مجموعه اقداماتی است که که عبور زوار را تسهیل می‌کند.

فعالیت ۲۴ ساعته مرز با ۹۲ گیت عبوری

سرعت و زمان عبور از مرز هم برای زوار بسیار حائز اهمیت است که با ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی این مشکل مرتفع شده است.

شعبانی با اشاره به رایزنی‌های متعدد برای ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی می‌گوید: سال گذشته محدودیت‌هایی در بحث تردد زوار داشتیم و در ساعات خاصی مرز فعال بود، اما خوشبختانه امسال فعالیت ۲۴ ساعته مرز خسروی را شاهد هستیم.

علاوه بر این امسال گیت‌های عبوری مرز هم افزایش داده شده تا زوار با سرعت بیشتر و بدون معطلی از مرز عبور کنند و در حال حاضر ۹۲ گیت در مرز خسروی مستقر است و در هر دقیقه حدود ۱۰۰ نفر می‌توانند از این مرز عبور کنند.

 ظرفیت پارک ۱۵۰ هزار خودرو در مرز خسروی

موضوع بعدی در ارزیابی مرزها، امکانات زیرساختی و رفاهی آنهاست که در این زمینه مرز خسروی با امکانات و زیرساخت‌های مناسب یکی از مجهزترین مرز‌ها محسوب می‌شود.

شعبانی با اشاره به احداث پارکینگ‌های بسیار در مرز خسروی می‌گوید: در حال حاضر ظرفیت پارک ۱۵۰ هزار خودرو در قالب ۳۵ پارکینگ در مرز خسروی فراهم شده است.

او به احداث احداث موکب‌ها و مراکز اسکان برای زوار هم اشاره می‌کند و می‌گوید: موکب‌های بسیاری در مرز برپا شده و تنها در یک موکب بزرگ سپاه ظرفیت اسکان ۴۵۰۰ زائر فراهم شده است.

در بحث تغذیه هم تنها وزارت دفاع چهار سوله بزرگ به همراه آشپزخانه فراهم کرده و مشکلی بابت اسکان و تغذیه زوار در مرز خسروی نداریم.

جایگاه‌های سوخت کرمانشاه آماده سوخت‌رسانی به زوار اربعین است

ابراهیم پوریزدانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از استقرار چهار جایگاه سیار بنزین و گازوییل خبر داد و گفت: در مسیر‌های منتهی به مرز خسروی به جز جایگاه‌های ثابت سه جایگاه سیار دیگر نیز مستقر شده است.

وی با بیان اینکه از نظر سوخت‌رسانی به ناوگان حمل و نقل مشکل و کمبودی وجود ندارد، تصریح کرد: ۱۶۳ جایگاه استان نیز در آمادگی کامل سوخت‌رسانی به زواری هستند که از مسیر‌های متفاوت وارد استان کرمانشاه می‌شوند.

بیش از ۱۸۰ واحد خدماتی رفاهی به زائران اربعین حسینی در کرمانشاه خدمات‌رسانی می‌کنند

داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه از شرایط بسیار مناسبی برای استقبال از زائران اربعین حسینی (ع) برخوردار است.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته امکانات بسیار بیشتری فراهم شده است که نسبت به سال قبل قابل مقایسه نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه به لحاظ تعدد سرویس‌های بهداشتی و در دسترس بودن، استان از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است و ۱۸۵۵ چشمه سرویس بهداشتی عمومی در ۲۶۱ واحد در این ایام در سطح استان فعال هستند.

بیمارستان صحرایی سپاه در مرز خسروی افتتاح شد

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز در حاشیه افتتاح این بیمارستان صحرایی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از اقدامات جهادی و ارزشمندی که برای زائرین اربعین حسینی در مرز خسروی انجام شده، احداث بیمارستان مجهز ۶۰ تختخوابی توسط سپاه نبی اکرم (ص) است. 

وی افزود: این بیمارستان تمام خدمات درمانی بیمارستانی همچون اورژانس، اتاق عمل، آی سی یو، سی سی یو، آزمایشگاه و داروخانه را دارد.

مرز تمرچین

شهرداری ارومیه در مرز تمرچین ۲۵۰ دستگاه مینی‌بوس مستقر کرد

مصطفی میلانی رییس کارگروه خدمات شهری مرز تمرچین با بیان اینکه شهرداری ارومیه با تمامی قدرت و با استفاده از ظرفیت‌های خود آماده خدمات رسانی به زائران اربعین است گفت: با توجه به وظایف شهرداری در خصوص حمل و نقل و خدمات شهری در مسیر پیاده روی اربعین ۲۵۰ دستگاه مینی بوس برای جابجایی زائران از محل پارکینگ‌ها تا پایانه مرزی تمرچین مستقر شده‌اند.

وی افزود: در کنار اورژانس و نیروی انتظامی حضور آتش نشانان یکی از ملزومات اساسی در یک محل پرتردد با برنامه‌ریزی قبلی است و از این رو آتش‌نشانان شهرداری ارومیه نیز با حضور خود موجب دلگرمی هستند.

آغاز به کار موکب بنیاد مستضعفان در پیرانشهر

موکب بنیاد مستضعفان با ظرفیت اسکان بیش از یک هزار نفر و پارکینگ برای ۱۰ هزار دستگاه خودرو در پیرانشهر امروز پنجشنبه در مراسمی با حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان محلی آغاز به کار کرد.

در این موکب که به صورت سنتی و چادر‌های محلی در منطقه پادگان جلدیان راه اندازی شده پذیرایی از زائران با غذا‌های محلی کلانه و آش محلی دوکلیو(آش دوغ) انجام می‌شود.

پخت و توزیع روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذا در مواکب اربعین در آذربایجان غربی

محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ٨۰ موکب در استان آماده پذیرایی از مهمان و زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی هستند و ظرفیت اسکان روزانه ۴۰ هزار زائر اربعین در مرز و پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر فراهم است.

وی بیان کرد: تدارک پخت و توزیع روزانه تا ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط موکب‌های مردمی در مسیر تردد زائران و پارکینگ رایگان برای ۵۰ هزار خوردو با امکانات لازم در ورودی شهر پیرانشهر، پادگان جلدیان ارتش و پایانه مرزی تمرچین پیش بینی شده و در اختیار زائران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
هشدار هشدار هشدار!
عزیزان راهپیمایان اربعین حسینی خیلی خیلی خیلی مواظب شرک باشند چون افراد انسانی که هیچ کل کائنات در مقابل عظمت و کرامت الهی هیچ جایگاه و ارزشی ندارد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
چرا با این همه اطلاع رسانی و اخبار و وجود امکانات و پایانه‌های مرزی دیگه همه به نزدیکترین و راحتترین پایانه هجوم میبریم و جالبه که همه همه توقع وطلبکار هم هستیم انگار که میخواهیم به شمال برویم وانتظار همه گونه حمایت وکمک هم داریم آقایان مرز خروجی کشور با مرز ورودی یک کشور دیگری است هر کشوری برای خودش قوانین و مقرراتی دارد که لازم الاجرا برای هرکسی که قصد ورود به آن کشور را دارد میباشد نباید این انتظار را داشت که همانگونه با فشار و هیاهو با مرزبانان کشور خودمان خواهان رفع موانع برای خروج هستیم مرزبانی عراق هم گوش به فرمان ما باشد واز اینی هم که هست هنوز بیشتر از این مرز خودش را رها کند انگار که ما دوست داریم به خاطر زیارت سیدالشهدا عراق مرز خودش را با یک اتوبان برای ما از نزدیکترین منطقه اماده کند! مرزهای دیگر خلوت اما همه با اطلاع از شلوغی دوباره به سوی همین مرز در حرکت هستیم و همزمان با هم! واقعاً خداوند به مرزبانان ومسولین مرزی اجر معنوی و ثواب زیارت سیدالشهدا را عطا فرماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
مرز خسروی رفت و برگشت مناسب ترین و راحت ترین مرز هست .اتوبوس هایی که باید به گذرگاه خسروی اختصاص بدن
چند برابر نیاز به مرز مهران اختصاص میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
چرا بعضی ها فار منفی می رن انگاری که می خوان یه دعوا به پا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
اگر نیت شما اینه که کسی به سفر اربعین نرود لطفا" اعلام کنید دیگه چرا مردم رو اذیت میکنید . این چه افتضاحیه نه بلیط اتوبوس نه قطار و نه پرواز نیست اگر هم باشد 3 الی 4 برابر قیمت روزهای عادی . اون از وام اربعین - ارز دولتی که هیچ تفاوتی با بازار ندارد قیمت یه قالب یخ چرا باید از 50 هزار تومان طی این چند روز به 70 الی 80 هزار تومان در شهری های مرزی فروخته شود و همچنین اقلام پر مصرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
عزیز وقتی نمی توانی بلیط تهیه کنی کربلا رفتن واجب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
مرز خسروی رفتن خیلی راحت ولی برگشتن مکافات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
مرز خسروی رفت و برگشت راحت ترین مرز است،اتوبوس هایی که باید به گذرگاه خسروی اختصاص بدن به مرز مهران اختصاص میدن ،مرز مهران چند برابر نیازش بهش اتوبوس اختصاص میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
پیاده روی اربعین یک مانور سیاسی عبادی هست...خدا قوت به همه کسایی که همت کردن و در این مراسم شرکت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
می زارم بعدا خلوت بشه تو طول سال با کاروان راحت می رم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
خب به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
آفرین
عقل سالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
تصمیم تو چه ربطی به ما داره
هر وقت می خوای برو
Iran (Islamic Republic of)
حسینقلی خان
۱۴:۲۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
خبر مرگت هروقت خواستی برو به کسی چه ربطی داره
Iraq
اکبر گودرزی
۱۷:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
ایام اربعین حسینی ایام حضور است و باید حضور و سرباز بودن در این مسیر رو جامه عمل و سبب مجد و عظمت اسلام و شیعه و عضوی از لشکر حاضران لشکر حسینی و سرباز صاحب الزمان باشیم.

حضور در ایام ازبعین با غیر ایام اربعین رو یه جورایی میتوان به قیام توابین تشبیه کرد که کارشون درست بود ولی به موقع و در روز عاشورا و در رکاب امام حسین اقدام نکردند و تاثیری که باید میداشتند بعد از عاشورا نداشتند.
الان دشمنان شیعه به شدت از تجمع و افزایش میلیونی جمعیت اربعین واهمه دارند و همه جوره علیه این موضوع سمپاشی می کنند پس هر کدام از ما که توانایی داریم و فرصتش هست حتما عضوی از لشکر اربعین حسینی باشیم تا دشمنان کار دستشون بیاد و عقب نشینی کنند.