مصوبه ایجاد مناطق آزاد اقتصادی سرخس و دوغارون تأیید شد

استاندار خراسان رضوی از تأیید مصوبه ایجاد مناطق آزاد اقتصادی سرخس و دوغارون در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در نشست اعضای شورای اداری خراسان رضوی در مشهد گفت: لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری-صنعتی سرخس در مجلس شورای اسلامی حدود یک ماه گذشته مصوبه‌ای را تحت عنوان آزاد شدن منطقه ویژه دوغارون و سرخس داشت که هفته گذشته در شورای نگهبان هم مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: سپس این مصوبه از شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال و پس از بررسی‌ها، در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز منطقه آزاد شدن سرخس و دوغارون تأیید شد.

وی با اشاره به اهمیت مرزهای خراسان رضوی تأکید کرد: خراسان رضوی با ترکمنستان به‌عنوان دروازه ورودی آسیای میانه و افغانستان هم مرز است که روابط اقتصادی با این کشورها به‌ویژه افغانستان برای ما اهمیت زیادی دارد. 

نظری با تأکید بر این که «حوزه ترانزیتی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد» متذکر شد: طی سال گذشته ۴۳ درصد در حوزه ترانزیتی رشد داشتیم و بالاترین تردد ریلی کشور هم در رمز سرخس به ثبت رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی افزود: در مرز دوغارون هم پس از تغییر و تحولاتی که در افغانستان رخ داد، رشد زیادی داشتیم که این روند صعودی همچنان ادامه دارد. همچنین حدود دو ماه گذشته ریل افغانستان هم به صورت رسمی افتتاح شد و این کریدورها می‌تواند نقش اثرگذاری در افزایش مبادلات اقتصادی ما داشته باشند.

پیش از این استاندار خراسان رضوی در نشست بررسی مسائل و مشکلات مناطق ویژه اقتصادی استان که با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی کشور در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: بحث تبدیل مناطق ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون به منطقه آزاد تجاری صنعتی یکی از اولویت‌های استان بوده که پیگیری‌های زیادی برای آن صورت گرفته و زیر ساخت‌های لازم برای تحقق منطقه آزاد تجاری صنعتی فراهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.