واحد‌های تولیدی و عرضه پوشاک مدارس زیر ذره‌بین نظارتی در آذربایجان غربی

معاون صمت آذربایجان غربی گفت: طرح نظارت بر عملکرد واحد‌های تولیدکننده و توزیع کننده پوشاک مدارس استان آغاز شده است.

ایرج مرندی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: کمیته ناظر بر عملکرد واحد‌های تولیدکننده و توزیع کننده پوشاک مدارس استان متشکل از اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل آموزش و پرورش، اتاق اصناف و اتحادیه پوشاک می‌باشد که در خصوص همسان‌سازی از لحاظ نوع پارچه، نحوه تولید و قیمت‌گذاری پوشاک مدارس استان تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۱۴ واحد صنفی تولیدی در استان اقدام به تولید انواع پوشاک مدارس پسرانه و دخترانه می‌کنند که ۹۵ واحد تولیدی در مرکز استان و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان مستقر می‌باشند.

مرندی اضافه کرد: برای تولید انواع پوشاک مدارس دخترانه و پسرانه در استان آذربایجان غربی ۴ نوع پارچه در نظر گرفته شده است که هر نوع پارچه در ۲ درجه موجود است که نوع پارچه انتخابی از سوی اولیاء محترم در قیمت تمام شده البسه مدارس تأثیر گذار می‌باشد.

معاون نظارت و بازرسی صمت آذربایجان غربی تأکید کرد: در ابتدای نظارت بر عملکرد واحد‌های تولید کننده البسه مدارس ۳۱۴ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و توزیعی مدنظر در قالب بازرسی مشترک با حضور ادارات و نهاد‌های ذیربط انجام شده است و این بازرسی‌ها تا پایان طرح به صورت مداوم ادامه خواهد داشت.

مرندی با اشاره به قیمت انواع پوشاک مدارس در استان گفت: قیمت انواع مانتو و شلوار دخترانه و انواع روپوش و شلوار پسرانه مدارس نسبت به نوع پارچه و سایز درخواستی متفاوت می‌باشد که قیمت انواع البسه با نوع و سایز مدنظر به تمامی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان منتخب استان ابلاغ شده است که فروشندگان موظف به نصب بنر قیمت در محل تولیدی و رعایت قیمت‌های مصوب می‌باشند.

وی اضافه کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی از سوی واحد‌های تولیدکننده و توزیع کننده پوشاک مدارس، مراتب را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ با ما درمیان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.