اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم ، معضلات طلاق، روند کاهش بزه اجتماعی سرقت از طریق بکارگیری نگهبانان محله و موضوع جرائم انتخاباتی را در استان سمنان بررسی کردند.

استاندار سمنان در این جلسه با بیان اینکه باید برای حفظ بنیان خانواده تلاش شود گفت: ایجاد کانون‌های استحکام خانواده در شهر‌ها و روستا‌ها برای بهره مندی از ظرفیت افراد با تجربه در امر میانجیگری زوجین مد نظر است تا بتوان از آسیب طلاق به طور قابل توجهی پیشگیری کرد.

سید محمدرضا هاشمی همچنین بر لزوم توجه مدیران دستگاه های اجرایی به موضوع سرقت از ادارات تاکید کرد و خصوص پایش تصویری شهر نیز گفت: باید از محل مالیات برارزش افزوده، هزینه‌های مربوط به نصب دوربین‌های شهری به منظور پیشگیری از سرقت تامین شود 

وی همچنین در خصوص طرح نگهبان محله به منظور کاهش سرقت در محلات آسیب پذیر گفت: این طرح بزودی بصورت آزمایشی در شهرستان سمنان انجام میشود و پس از بررسی نتایج این طرح، در کل استان اجرایی خواهد شد. 

محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان نیز با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به جرائم انتخاباتی را نیز حائز اهمیت برشمرد و گفت: تاکنون تخلفات انتخاباتی بدون انتساب به بند قانونی رسیدگی میشد که با تغییر قانون انتخابات این مشکل برطرف شد. 

زین العابدین حسام دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان نیز سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه (سجام) را، پایگاهی مطمئن برای پیگیری محرمانه گزارشات مردمی در خصوص وقوع جرم و تخلف عنوان کرد و گفت: پس از ثبت گزارشات مردمی در این سامانه و صحت سنجی و بررسی کارگروه تخصصی، پرونده به دادستان مربوطه ارسال شده و در شعب دادگستری مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.