جنون قاتلین طبیعت در ارتفاعات کجور؛ هشت راس کل و بز قتل عام شدند

شکارچیان متخلف ۸ راس کل و بز وحشی که برخی از آن‌ها در مرحله شیردهی به بره‌های خود بودند را در ارتفاعات کجور قتل عام کردند.

کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شکارچیان غیر مجاز در مناطق کوهستانی مشرف به روستای فیروزآباد کجور شهرستان نوشهر اقدام به شکار ۸ راس کل و بز وحشی کردند.

او با بیان اینکه این منطقه از جمله زیستگاه‌های خوب زیستی برای کل و بز وحشی است، افزود: بررسی لاشه حیوانات شکار شده نشان می‌دهد برخی از این حیوانات که در این اقدام جنون آمیز شکار شدند در ماه‌های اردیبهشت و خرداد زایمان کرده بودند و در مرحله شیردهی به توله‌های خود بودند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران ادامه داد: ۴ شکارچی متخلف پس از مشاهده یک گله کل و بز ابتدا اقدام به شکار چهار راس کل و بز می‌کنند و سپس با تعقیب حیواناتی که جان سالم بدر برده بودند به یک گله دیگر می‌رسند.

ربیعی گفت: شکارچیان پس از مشاهده دومین گله کل و بز نیز اقدام به تیراندازی می‌کنند که در جریان این اقدام چهار راس کل و بز دیگر شکار می‌شود.

او با بیان اینکه از مجموع ۸ راس کل و بز شکار شده ۵ راس ماده و سه راس نر بودند، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر با همراهی یگان شهرستان چالوس همه شکارچیانی که اقدام به شکار این حیوانات کرده بودند را دستگیر کردند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران ادامه داد: پرونده این شکارچیان غیر مجاز برای صدور حکم به مرجع قضایی ارسال شده و با هماهنگی مقام قضایی پیگیری قضایی موضوع در دست اقدام قرار گرفته است و قطعا اشد مجازات در انتظار این متخلفان خواهد بود.

او با بیان اینکه تغییرات اقلیمی سبب کاهش چشمه‌های آب در ارتفاعات شده است، گفت: گونه‌های جانوری برای آشامیدن آب مجبور هستند به چشمه‌هایی در ارتفاعات پایین‌تر از زیستگاه‌های خود بیایند و برخی شکارچیان از این فرصت سوءاستفاده می‌کنند.

ربیعی افزود: این شکارچیان در محل‌هایی که چشمه‌های آب قرار دارند کمین و اقدام به شکار می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران ادامه داد: اگرچه محیط‌بان خوب و توانمندی در عرصه‌های محیط زیست فعال هستند اما کمبود محیطبان نیز در این مناطق به شدت احساس می‌شود.

او به گستردگی مناطق و عرصه‌های محیط زیستی در مازندران اشاره کرد و گفت: برخی شکارچیان امکان دارد در پوشش‌های مختلف در این عرصه‌ها اقدام به شکار حیوانات کنند.

ربیعی افزود: کمبود نیروی محیطبانی مشکل محسوسی در عرصه‌های محیط زیستی است که به آسیب پذیری بیشتر حیات وحش و شکار غیر مجاز دامن می‌زند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۵:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
اگر عرضه دارید همه را با همان اسلحه اعدام کنید.
آخرین اخبار