افزایش ابر و پدیده مه پدیده غالب جوی آسمان قزوین

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: برای امروز با توجه به گذر امواج برخی از مناطق استان با افزایش ابر و در ارتفاعات نیز پدیده مه روبرو است.

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به زبانه‌های پرفشار، برای امروز باد‌های شمالی در کانال بادی استان ادامه خواهد داشت، هرچند سرعت وزش باد‌ها نسبت به روز گذشته از شدت کمتری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: به لحاظ دمایی، برای امروز یکشنبه هوای خنک را همچنان در سطح استان خواهیم داشت، اما از فردا تا ظهر سه شنبه جوی به نسبت پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، پدیده غالب برای روز سه شنبه، وزش باد‌های به نسبت شدید غربی پیش بینی شده که پاره‌ای از مناطق استان با پدیده گرد و خاک و همچنین کاهش کیفیت روبرو خواهد بود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر سه شنبه تا روز چهارشنبه با توجه به عبور امواج تراز میانی جو، در پاره‌ای از مناطق شاهد افزایش ابر، با احتمال رگبار‌های پراکنده خواهیم بود.

بهروزی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۹ و قزوین با ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: کمینه دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار