۱۸۶ واحد به متقاضیان نهضت مسکن در تربت‌حیدریه تحویل داده شد

۱۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن روز سه‌شنبه همزمان با هفته گرامیداشت دولت طی مراسمی با حضور مسوولان محلی و استانی در تربت‌حیدریه به متقاضیان تحویل داده شد.

همزمان با ششمین روز هفته دولت ۱۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در تربت حیدریه با حضور معاون انتظامی امنیتی استاندار خراسان رضوی تحویل متقاضیان شد.

مرتضی رضازاده، رئیس اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه در آیین تحویل واحد‌های مسکونی به متقاضیان، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن ۱۵۴ واحدی بود که توسط بخش خصوصی از محل آورده متقاضی و همچنین تسهیلات به اتمام و تحویل متقاضیان شد.

وی تصریح کرد: از آغاز به کار دولت سیزدهم ۱۵۰۰ واحد مسکونی در سایت مسکن مهر بلاتکلیف مانده‌بود که طی دو سال اخیر ۱۰۰۰ واحد آن تعیین تکلیف و اغلب تحویل منقاضیان شده و فقط ۵۰۰ واحد درسایت مسکن مهر بلاتکلیف داریم.

رضازاده بیان کرد: در هفته دولت امسال ۱۸۶ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن آماده و تحویل متقاضیان شده و نظر به اهمیت طرح نهضت ملی مسکن، در ۲ نقطه شهر تربت‌حیدریه ۱۷۸ هکتار زمین به این موضوع اختصاص یافته است.

دومین آزمایشگاه رباتیک شرق کشور در دانشگاه تربت حیدریه به بهره‌برداری رسبد

در ادامه پروژه‌های هفته دولت دومین آزمایشگاه رباتیک شرق کشور با تجهیز ۵۰۰ میلیون تومان در دانشگاه تربت حیدریه به بهره‌برداری رسبد.

رییس دانشگاه تربت حیدریه در تشریح پروژه‌های این مرکز آموزشی اظهار داشت: این آزمایشگاه مجهزنرین ازمایشگاه شرق کشور بعد از آزمایشگاه دانشگاه فردوسی مشهد است که با ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی تجهیز شده‌است.

دکتر عباس خاشعی سیوکی گفت: این آزمایشگاه دستگاه شبیه ساز کارخانه تولیدی دارد که دانشجو در ترم آخر با استفاده از زبان برنامه‌نویسی بک کارخانه را شبیه سازی می‌کند، همچمین دستگاه‌های دیگر ساخت دانشجویان این دانشگاه در این آزمایشگاه فعال است.

وی به محوطه سازی در محل دانشگاه و ساخت بوستان فناورانه و همچنین افتتاح آزمایشگاه هاینک در پژوهشکده زعفران اشاره کرد و گفت: برای محوطه سازی ۲ هرار متر مربع حدود یک و نیم میلیارد تومان و همچنین تجهیز آزمایشگاه هایتک (جذب اتمی پژوهشکده زعفران) که تمام فلزات سنگین آب، خاک و گیاه در این آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می‌گیرد حدود ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی نیز هزینه شده‌است.

خاشعی بیان کرد: در حال حاضر ۱۹۷۰ دانشجو و ۵۰ عضو هیئت علمی در ۱۶ رشته تا مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل و تدریس می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.