بهره برداری از طرح آب‌رسانی به عشایر امیرآباد بروجن

سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: طرح آب‌رسانی به عشایر منطقه امیرآباد بخش بلداجی شهرستان بروجن افتتاح و بهره‌برداری شد.

محمد محمودی امروز چهارشنبه همزمان با آخرین روز از هفته دولت سال‌جاری در حاشیه سفر سیاوش احمدی میرقائد نماینده وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور عشایر ایران به چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی این سازمان تامین آب آشامیدنی پایدار برای عشایر است.

وی افزود: متاسفانه از لحاظ بهداشتی عشایر منطقه امیرآباد با مشکل تامین آب و هزینه‌های آب‌رسانی مواجه بودند که این وعده محقق و امروز طرح آب آشامیدنی پایدار برای عشایر این منطقه در بخش بلداجی بهره‌برداری شد.

محمودی تصریح کرد: علاوه بر آب‌رسانی به عشایر این منطقه، تعدادی پنل خورشیدی در اختیار این جامعه قرار گرفته است تا از انرژی برق نیز برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: بازگشایی ایلراه‌های عشایری در سال آینده، تامین نهاده‌های دامی، خرید فرآورده‌های گوشتی عشایر، آب‌رسانی به مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری در دستور کار اداره‌کل امور عشایر وجود دارد.

سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تکمیل پل گزستان، جاده پنبه‌کال و ایستگاه‌های پمپاژ را جزو برنامه‌های اولویت‌دار سال‌جاری قرار داده است.

وی گفت: طرح آب‌رسانی برای هشت خانوار ساکن در منطقه امیرآباد بخش بلداجی اجرایی و سپری کردن ۱۵۰۰ متر مسیر برای تامین آب آشامیدنی از سوی اهالی رفع شد.

محمودی تاکید کرد: همچنین ۸۰ متر آبشخور دامی برای تامین آب عشایر مستقر در این منطقه احداث شده است.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای این طرح آب‌رسانی چهار میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری و اعتبارات ارزش افزوده تامین شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار