سرانه مصرف آرد عشایر چهارمحال و بختیاری از ۱۰ کیلوگرم به ۱۲ کیلو و ۲۰۰ گرم افزایش یافت.

محمد محمودی سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری در نشست هماهنگی با تعزیرات حکومتی استان گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۲.۲ کیلوگرم به سرانه آرد مصرفی عشایر این استان افزوده شد.

وی تاکید کرد: سرانه مصرف عشایر استان از ۱۰ کیلوگرم به ۱۲ کیلو و ۲۰۰ گرم افزایش یافت و کمبود آرد آنان جبران شد.


بیشتر بخوانید


محمودی، سرانه قانونی آرد عشایر را ۱۲ کیلو و ۲۰۰ گرم بیان کرد و افزود: تا پارسال به‌علت کسری آرد تخصیصی به عشایر چهارمحال و بختیاری این سرانه ۱۰ کیلوگرم بود.

وی ادامه داد: در این راستا با پیگیری‌های مستمر در دو سال ۲۰۰ تن از کسری آرد جبران شد و آرد مورد نیاز براساس سرانه قانونی توزیع می‌شود.

محمودی اظهار کرد: براساس سامانه توزیع آرد هر خانوار روستایی و عشایری از طریق کد ملی سرپرست خانوار باید در یک محل آرد دریافت کند، اما عوامل فروش تعاون روستایی آرد خود را در سامانه ثبت نمی‌کنند.

وی گفت: این موضوع باعث شده ۳۹۶ کد ملی هم‌پوشانی داشته باشد و در مناطق روستایی و عشایری به‌طور توأمان آرد دریافت کنند که البته شناسایی و حذف شدند.

محمودی، گران‌فروشی، کم‌فروشی و سوءاستفاده از کد ملی سرپرست خانوار از سوی عامل فروش را بیشترین تخلف در حوزه آرد و توزیع نهاده‌های دامی اعلام و تاکید کرد: هم‌اکنون تنش‌ها در زمینه توزیع نهاده دامی کاهش پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار