مرکز تخصصی به‌نژاد دام سبک در شهرستان مهدیشهر افتتاح و از تولید سه محصول دانش بنیان جهاد دانشگاهی استان سمنان با حضور وزیر کشور و دیگر مسئولان استانی رونمایی شد.

وحیدی وزیر کشور در ادامه سفر به استان سمنان و پس از برنامه های شهرستان های شاهرود و دامغان، مرکز تخصصی به‌نژاد دام سبک در شهرستان مهدیشهر را افتتاح و از تولید سه محصول دانش بنیان جهاد دانشگاهی استان سمنان رونمایی کرد.

مطالعات طرح ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر به عنوان مصوبه سفر رئیس جمهور به استان سمنان با تشکیل هفت کارگروه تخصصی در معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان به منظور تحقق این مصوبه ایجاد شد و راه‌اندازی مرکز به‌نژاد دامی شتابدهنده برای تحقق مصوبه سفر رئیس جمهور به استان سمنان است.

راه‌اندازی مرکز به نژاد دامی جهاد دانشگاهی، طرح ملی و فناورانه است که امکانات مناسبی از لحاظ فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاه و نیروی انسانی متخصص دارد که می‌تواند منجر به شتاب طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر شود.

منصفی راد رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: راه‌اندازی مرکز به نژاد دامی جهاد دانشگاهی، طرح ملی و فناورانه است که امکانات مناسبی از لحاظ فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاه و نیروی انسانی متخصص دارد که می‌تواند منجر به شتاب طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر شود.

فرماندار مهدیشهر گفت: طرح اصلاح نژاد دام از مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان مرحله صفر در بخش مطالعات کامل انجام شد و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح اصلاح به‌نژاد دامی تخصیص یافت و اکنون تجهیز آزمایشگاه و ساختمان تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

مجتبی اقوامی ابراز کرد: نژاد دام سنگسری از نژادهای مرغوب و دارای کیفیت گوشت بالا است و اصلاح به‌نژاد دامی موجب افزایش بهره‌وری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.