رييس پليس راهور تهران گفت:بسيارى از تصادفات پايتخت، به دليل استفاده نكردن از راهنماست كه عواقب بدى به همراه دارد.

سردار حسين حميدى رييس پليس راهور تهران اظهار كرد: ماده ١١٩  آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت بیان می  دارد که هر  راننده ای  که در  یک مسیر  در  حال  تردد است و مسیرها توسط  خط کشی ها مشخص  و جدا شده است؛ می  بايست  در  این مسیرهابین خطوط  حرکت کرده و  اگر  به هر  دلیلی که قصد تغییر  مسیر  هستید مکلف  هستید با احتیاط  کامل  از راهنما استفاده کرده ورانندگان دیگر  را از  تصمیم خود مبنی  بر  تغییر مسیر  مطلع سازید.

وی بیان كرد  : با این کار راننده به مقصد خود رسیده و تغییر مسیر  نیز  انجام می  گردد و هم حادثه ای  برای شما و دیگر  رانندگان اتفاق  نمی  افتد .

رییس پليس راهور تهران تاكيد كرد:  دیگر  رانندگانی که در  خودورهای  خود هستند ذهن خوانی ندارند و نمی  دانند چه در  سر  شما به عنوان راننده می  گذرد و چه تصمیمی برای  تردد ویا تغییرمسیر  ناگهانی  دارید و آیا می  خواهید از  یک مسیر  و خروجی  خارج شوید و یا می خواهید به مسیر  خود ادامه دهید .

سردار حميدى افزود : راهنما زبان گویای  خودروی  شماست و راننده  با زدن راهنما در واقع به دیگر  رانندگان می  فهماند که قصد انجام چه کاری  را دارد و چه تصمیمی  برای  حرکت گرفته است  که البته همه اینها باید قبل از  انجام تغییر مسیر  صورت گیرد و نه در  لحظه انجام آن .

وى گفت: بسيارى از تصادفات پايتخت، به دليل استفاده نكردن از راهنماست كه عواقب بدى دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۴:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
هرکی خواست امتحان کنه، هرجا راهنما بزنیدبرای تعغیر مسیر به جای اینکه سرعتو کم کنن راه بدن بری برعکس گاز میدن باسرعت رد بشن،دقیقا"مثل موقعی که چراغ زرد میشه همه پدال گازوتاآخرفشارمیدن،کلا"رانندگی مسابقه استوخودنمایی،مربیان آموزشگاهها هم زیاد به این مسئله تاکید نمیکنن.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۴۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
راهنما سمت راست = تغیر مسیر با احتیاط به سمت راست. راهنما سمت چپ =تغیر مسیر به چپ با احتیاط. ولی متسفانه در ایران انگاری خبر ندارن . بوق ممتد به معناهای مخطلف فحش . برو جلو . عجله دارم و غیره. فلاشر هم برای عروسی با بوق. داخل میدانم هرکی زودتر برسه برده در اتوبانم تبلیغ تمام خودروها هست. سر چهارراه بدون چراغ هم هرکی زرنگتره میره. والا این نیست. اینم بگم یک مطلب بود نوشته بود تنها شهر در خاورمیانه که چراغ قرمز نداره شهر جدید پردیس بود. متاسفانه انقدر بد رانندگی کردن تا این که پردیس هم سر چهارراه ها رو چراغ راهنمایی رانندگی گذاشتن.
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۳:۴۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
برای بعضی از رانندگان که از راهنما استفاده نمی‌کنند این وسیله قطعه ای اضافه و بی کاربرد است که باید از خودرو آنها حذف شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
مقصر راهور است که به هر ننه قمری گواهینامه میده!
راننده های امروزی، خروج از فرعی به اصلی را بلد نیستند!
بقول دوستمون، مثل گاو با همان سرعت و بدون توجه به خیابان اصلی،،، وارد اصلی میشن!!!
از چراغ راهنما استفاده نمی‌کنند!!!
از جفت راهنما (فلاشر) استفاده نمی‌کنند!!!
فکر می‌کنند که فلاشر برای عروسی هستش!!!!!
اکثر رانندگان امروزی، بی تربیت هستند.
بعضی رانندگان در موقع تصادف،،، قمه کشی می‌کنند!
و.....
همه اینها رو پلیس مقصره...
نه فقط راهور بلکه تمام اجزای پلیس و مهمتر...
قوه قضائیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
یک سری راننده ها مثل گاو میمانند راهنما نمی‌زنند. مگرر چقدر زحمت. داره راهنما زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
توی کشور ما انگار کسی که راهنما بزنه افت داره و میگن طرف تازه کار و ترسوعه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
راهنما مهم نیست. ( فرهنگ ) مردم مهم هست که روز به روز بدتر می‌شود . در کشور ما هرکسی به خود حق میدهد که هر کاری دلش خواست انجام دهد و متاسفانه پلیس و قوه قضاییه بخصوص در چند سال اخیر خیلی کم کاری کردند و مجازات متخلفان خیلی ضعیف و بازدارندگی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
خُب معلومه دیگه وقتی اداره راهنمایی و رانندگی به هرکسی که پارک دوبل بلده گواهینامه میده همین آش و همین کاسه‌ست اگه من مدیر صدور گواهینامه بودم اکثر گواهینامه‌ها رو باطل میکردم و فقط کسانی که به قانون انسانیت احترام میزاشتن و رانندگی بلد بودن رو اجازه رانندگی میدادم
هر روز بخاطر بی احتیاطی بعضی ها ترافیک خیلی زیادی رو باید تحمل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
تخلف رانندگی خیلی زیاد شده حتی چراغ قرمز هم توجه ندارند بجای هزینه جریمه ها باید حتی سر چهار راه ها دوربین نصب بشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
با سلام وقت بخیر. خسته نباشید میگم به این مسئولی محترم. بالاخره یک مسئولی این مورد اعلام کرد . بخدا خود بنده از صبح که بیرون میرم بارها این مورد رو مشاهده کردم که وقتی اعتراض میکنم چرا راهنما نزدید و یکباره تغییر مسیر دادید بارها م ورد بی حرمتی و حتی فحاشی از طرف رانندگان اقا و بخصوص خانم ها بودم و تعجب کردم از فحاشی خانم ها. برای این مورد اق دامی انجام بدید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
ایشان بعنوان کارشناس درست می فرمایند من خودم که درشهر رانندگی میکنم اصلا رانندگان با راهنما زدن بیگانه اند،وقتی راننده ای راهنما میزند رانندگان مقابل میدانند چکارکنند و بلافاصله تصمیم میکیرین ووقت دیگر رانندگان نیز گرفته نمیشود و اعصاب ملت نیز خرد نمیشود.
آخرین اخبار