عملیات ساخت مجتمع‌های آبرسانی سد خرمرود و اشترمل تویسرکان با حضور استاندار همدان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در مراسم افتتاح این طرح تعداد روستا‌های زیرپوشش این ۲ مجتمع را ۴۸ روستا اعلام کرد.

فرهاد بختیاری فر با بیان اینکه در مجموع برای این دو طرح ۱۱۵ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است، گفت: سیاست‌های دولت آیت الله رئیسی مبنی بر محرومیت زدایی و توجه خاص به مناطق محروم است.

او گفت: با ابتکار مقام عالی وزارت نیرو برای آبرسانی به روستا‌ها در قالب طرح جهاد آبرسانی، سهم استان همدان دو قرارداد ۵۰۹ میلیارد تومانی و ۹۰۰ میلیارد تومانی در بخش آبرسانی به حدود ۳۶۰ روستا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بر اساس دستور استاندار تعهد داریم در مدت سه سال تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

بختیاری فر گفت: آب و فاضلاب در کنار بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، عملیات آبرسانی را انجام می‌دهد.

او اشترمل و خرمرود را ۲ مجتمع عمده و بزرگ در استان همدان برشمرد و گفت: مجتمع اشترمل بخشی از تأمین آب مورد نیاز از سد سرابی است که با عملیات خاک برداری و ایستگاه پمپاژ به فاز نهایی می‌رسد.

بختیاری گفت: پنج روستا زیرپوشش مجتمع اشترمل و ۴۳ روستا زیرپوشش مجتمع آبرسانی خرمرود قرار می‌گیرند و از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع داخلی روستا، ساخت پنج هزار و ۱۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره، احداث هفت باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه شامل حفاری، نصب پمپ وتجهیز چاه و اجرای خط برق را از جمله مشخصات فنی این طرح عنوان کرد.

بختیاری فر، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخشی از تأمین آب روستا‌های تحت پوشش مجتمع از سد خرمرود و بقیه از حفر چاه به شکل ضربتی انجام می‌شود.

او گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

برچسب ها: آبرسانی ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.