رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: افزایش ظرفیت خوابگاه ها در ۲ سال گذشته بی سابقه است.

در نشست تخصصی روسای ادارات رفاه و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره افزایش ظرفیت خوابگاه ها گفت : تعداد ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی ۱۸۶ هزار بود که این تعداد به ۲۲۰ هزار خوابگاه ملکی مجردی رسیده و حدود ۳۶ هزار نفر به ظرفیت خوابگاهی اضافه شده و این میزان افزایش در ۲ سال گذشته بی سابقه است.

گنجی افزود : خوابگاه‌های متاهلی تا سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰۰ واحد بود که در حال حاضر این میزان به ۱۷۰۰ خوابگاه متاهلی رسیده است. یعنی ۴۰۰ واحد اضافه شده است و امیدواریم ۳۰۰ واحد دیگر هم به تعداد خوابگاه متاهلی تا مهر اضافه شود تا به ۲۰۰۰ واحد برسد.

وی در مورد خوابگاه های مجردی اضافه کرد: امیدواریم ظرفیت خوابگاه های مجردی به ۳۰۰ هزار نفر برسد که اگر چنین شود طبیعتاً هیچ دانشگاهی مشکل خوابگاه نخواهد داشت.

گنجی گفت : در تفاهم‌نامه‌ای که وزارت علوم تحقیقات و فناوری با وزارت راه و شهرسازی بسته‌ است ، هدف گذاری روی ساخت ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی است و شایسته است که دانشگاه‌ها با توجه به هدفگذاریِ صندوق رفاه دانشجویان حرکت کرده و به همین منوال امور خود را مطابق با هدف‌گذاری صندوق هماهنگ کنند.

او، به افزایش میزان ودیعه مسکن دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد : تا سال ۱۴۰۰ وام ودیعه مسکن در تهران حداکثر ۳۰ میلیون تومان و در هشت شهر بزرگ کشور ۲۵ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۹ میلیون تومان بوده است، که این مبلغ در حال حاضر به ۷۰ میلیون تومان در تهران رسیده است یعنی بیش از دو برابر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
پس چرا به ما گفتن خوابگاه نیست بخاطر همین من این ترم نمیرم چون نمیتونم خونه اجاره کنم با این اجاره خونه ها
آخرین اخبار