نوری گفت: برای جذب منابع مالی بخش خصوصی و رایزنی با سرمایه گذاران در راستای حمایت از حوزه ورزش استان تلاش و پیگیر های لازم انجام می شود.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان در دیدار سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان با تاکید بر حمایت مجموعه استانداری کردستان از جامعه ورزشکاران این استان اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده در راستای حضور موفق جوانان و قهرمانان کردستانی در لیگ‌های مختلف کشوری ، برای جذب منابع مالی بخش خصوصی و رایزنی با سرمایه گذاران این بخش به منظور ورود به حوزه حمایت از تیم‌های ورزشی در تلاش هستیم و امیدواریم بزودی بتوانیم به نتیجه برسیم.

علی نوری افزود: استان کردستان دارای چند نهاد تولیدی در بخش خصوصی و همچنین معادن فعالی است که می‌توانند نقش مسئولیت اجتماعی خود در برابر جوانان را با حمایت از تیم‌های ورزشی ایفاء کنند.

او با بیان این که بزودی جلسات هماهنگی و همکاری دو بخش خصوصی و دولتی در راستای ارائه راهکار‌های کمک به حوزه ورزش استان پیگیری می‌شود، اظهار داشت: از تمام ظرفیت استانداری و معاونت امور اقتصادی در جهت جذب منابع مالی بخش خصوصی برای حمایت از حوزه ورزش استفاده خواهیم کرد.

لزوم حمایت مالی از تیم ها و جامعه ورزشی استان

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز این دیدار اظهار کرد: در سال‌های اخیر موفقیت‌های دختران و پسران ورزشکار کردستانی با حمایت‌های اندک سرمایه گذاران بخش خصوصی استان در مسابقات لیگ‌های مختلف سطح کشور، موجی از نشاط و خوشحالی را در میان مردم و جامعه ورزشی و جوانان این استان ایجاد کرد و این موفقیت‌ها زبانزد همه شد.

آمنه غلام ویسی گفت: اما متاسفانه با بالا رفتن هزینه‌های باشگاه داری آن هم در سطح لیگ‌های برتر و دسته یکم ، حامیان مالی به تدریج از اسپانسری و قبول هزینه‌های تیم داری کنار کشیدند و انصراف خود از حضور در فصل آتی رقابت‌ها را اعلام کردند و موجی از نگرانی در میان جامعه ورزشی و رسانه‌ای استان به وجود آمد.

او افزود: دستگاه ورزش و جوانان استان همچون سنوات گذشته در راستای رسالت خود و در جهت حمایت از این تیم‌ها بار‌ها با مسئولین نهاد‌های تولیدی و اقتصادی که تعداد آن‌ها در استان هم زیاد نیستند رایزنی کرده و رفع این مشکلات را از مسئولین ارشد استان پیگیری کرده است، اما تاکنون هیچکدام از این نهاد‌های تولیدی و اقتصادی حاضر به قبول هزینه‌های تیم داری و ورود به حوزه حمایت از باشگاه‌های ورزشی نشده اند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان به کمبود منابع دولتی و محدود بودن بودجه این دستگاه برای حمایت از باشگاه‌ها در سطح لیگ‌های برتر و دسته یک اشاره کرد و اذعان داشت: منابع مالی ورزش و جوانان برای کمک به هیات‌های ورزشی که تعداد آن‌ها در سطح استان به بیش از ۴۰۰ هیات می‌رسد، باید صرف شود و این منابع نیز به شدت محدود است.

او یادآور شد: این را نیز باید در نظر گرفت که طبق قانون و دستورالعمل‌های موجود ، دستگاه ورزش و جوانان تنها می‌تواند منابع خود را در اختیار هیات‌های ورزشی استان و شهرستان قرار دهد و حمایت مالی مستقیم از باشگاه‌های ورزشی برای این اداره کل مقدور نیست.

غلام ویسی در پایان تاکید کرد: استان کردستان دارای جوانان و قهرمانان با استعدادی است که تاکنون شایستگی خود را با قهرمانی در لیگ‌های مختلف کشور با کمترین امکانات به بهترین نحو به اثبات رسانده اند و لازم است که مشکلات پیشروی درخشش آن‌ها را حل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.