معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون ثبت نام ۹۳.۴۴ درصد دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی استان در سامانه سناد برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ قطعی شده است.

طیب سالاروندیان  با اشاره به شروع فرایند پروژه مهر پیش از امتحانات خردادماه، تشکیل کارگروه‌های هفت گانه ذیل این شورا را مهم برشمرد و اظهار داشت: شعار پروژه مهر استان «دانش آموز بانشاط، مدرسه پویا با توسعه عدالت آموزشی و مشارکت اولیاء» است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بازگشایی مدارس اول یا سوم مهر، جشن شکوفه‌ها در ۲۹ شهریورماه و جشن غنچه‌ها در ۱۶ مهرماه خواهد بود، از تعیین مدارس مجری آیین بازگشایی در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد.

او، مشکل عمده در این راستا را کمبود فضا و تجهیزات بیان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود ۲۸۹ هزار و ۶۸۴ دانش آموز در قالب ۱۲ هزار ۸۷۴ کلاس درس مدارس دولتی و بکارگیری ۱۸ هزار و ۸۷۰ نفر از کارکنان آموزشی مشغول به تحصیل شوند.

سالاروندیان همچنین با اشاره به خروج ۲ هزار و ۳۹۲ نفر از فرهنگیان از آموزش و پرورش به دلیل بازنشستگی و تقلیل ساعت، افزود: هزار و ۴۴۰ نیرو از مهرماه ۱۴۰۲ وارد آموزش و پرورش می شوند که ۴۴۸ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۹۴۲ نفر از طریق۲ آزمون استخدامی و ۵۰ معلم روحانی و وظیفه جذب خواهند شد.

او با بیان اینکه معادل ۲ هزار و ۵۵۷ نفر را از طریق غیرموظف شاغل و بازنشسته و همچنین دانشجو معلمان جذب خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از ابتدایی مهرماه هیچ یک از کلاس‌های درس بدون معلم نباشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با صدور ابلاغ فرهنگیان نیز پرداخت و گفت: تاکنون ۳۹ درصد ابلاغ همکاران در سامانه سیدا ثبت شده و شهرستان‌ها و مناطق در حال سازماندهی همکاران هستند.

سالاروندیان از میانگین ثبت نام ۹۳.۴۴ درصدی دانش آموزان استان خبر داد و افزود: ثبت نام ۸۶ درصد از دانش آموزان استثنایی، ۹۸ درصد ابتدایی، ۹۳ درصد متوسطه اول، ۸۰ درصد در شاخه نظری، ۸۰ درصد فنی حرفه‌ای و ۷۵ درصد از دانش آموزان کاردانش در مدارس استان قطعی شده است.

او در زمینه ثبت سفارش کتب درسی نیز اظهار داشت: در میان پایه ۹۵ درصد، پایه اول ۸۰ درصد، پایه هفتم ۶۵ درصد و در پایه دهم ۱۰ درصد کتب درسی ثبت سفارش شده اند که علت پایین بودن آمار پایه دهم، مشکلات حوزه هدایت تحصیلی بود.

 سالاروندیان گفت: تا امروز ۹۵ درصد کتب متوسطه اول و ۹۰ درصد کتب ابتدایی وارد استان شده است امیدواریم تا ۲۵ شهریور، این میزان به ۱۰۰ درصد برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار