وزارت خارجه روسیه از موضع غرب در خصوص فشار آوردن بر اعضای گروه ۲۰ به خصوص هند، برای محکوم کردن روسیه انتقاد کرد.

وزارت خارجه روسیه می‌گوید کشور‌های گروه ۷ بر هند فشار می‌آورند تا در بیانیه اجلاس سران گروه ۲۰ رویکردی یکجانبه در مورد اوکراین اعمال کند.

به گزارش الجزیره، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا پیش‌تر در مورد اجلاس گروه ۲۰ گفته بود که این اجلاس بر مقابله با چالش‌های جهانی مثل انرژی و امنیت غذایی متمرکز است و اتحادیه اروپا در این اجلاس به «حمایت قوی» از اوکراین ادامه خواهد داد.

این در حالی است که هند همواره موضع بی‌طرفی خود را حفظ کرده است. گفته می‌شود هند می‌خواهد بیانیه پایانی نشست با دیدگاه‌های روسیه و چین مطابقت داشته باشد در حالی که کشور‌های غربی می‌خواهند اقدامات روسیه در این بیانیه محکوم شود. 

از سوی دیگر، رسانه‌ها می‌گویند غیبت ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، روسای جمهور روسیه و چین ممکن است تلاش‌ها برای توافق بر سر یک بیانیه مشترک را پیچیده‌تر کند، زیرا اختلافات بر سر جنگ اوکراین در حال افزایش است.

گفتنی است، دهلی نو از زمان آغاز جنگ اوکراین توانسته است تعادلی بین دو طرف درگیر در جنگ برقرار کند، اما ممکن است در اجلاس پیش رو مجبور شود یکی از دو طرف را انتخاب کند. 

هند یکی از معدود اقتصاد‌های بزرگ دنیاست که تاکنون آشکارا از روسیه انتقاد نکرده است. این کشور از زمان آغاز جنگ به رغم تلاش‌های غرب برای محدود کردن فروش نفت روسیه، سومین خریدار بزرگ نفتی این کشور بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار