مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۲ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان، گزارش شده است.

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از افزایش آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت : از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۲ مورد آتش‌سوزی گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به پوشش گیاهی که بر اثر بارندگی‌های امسال داشته‌ایم سطح آتش سوزی‌ها هم نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده، افزود: طی این مدت حدود ۳۰۰ هکتار از مناطق تحت مدیریت دچار حریق شده است. 

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از سرمایه‌های زندگی است که متاسفانه هرازگاهی مورد سوء استفاده و تعرض قرار می‌گیرد، گفت: امسال بیش از یک و نیم هکتار از مناطق تحت مدیریت رفع تصرف شده است.

جلیلیان با اشاره به اینکه این مناطق رفع تصرف شده بیشتر در مناطق تحت حفاظت بیستون، امروله، دالاخانی، بوده است، گفت: سال گذشته هم از ۳۱ هکتار از عرصه‌های مناطق تحت پوشش رفع تصرف شده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: سایت پرنده‌نگری در تالاب هشیلان هم یکی از طرح‌های این اداره کل است که با تزریق اعتبار امسال بعد از ۱٠ سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی، آموزش و ترویج فرهنگ محیط زیست را یکی از رسالت‌های مهم سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد و گفت: با توجه به نقش و تاثیرگذاری روحانیون، بزرگان محل، اساتید دانشگاه ها، جوامع محلی و ... در بین مردم، آموزش این قشر از مردم برای حفاظت از انفال الهی همواره جز برنامه‌های اصلی این اداره کل بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.