بهره برداری از چندین مجموعه پرعیارسازی سنگ آهن مرکزی ایران-بافق

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق از بهره برداری مجموعه پرعیارسازی سه میلیون تن ورودی تا یک ماه آینده خبر داد.

مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: در فعالیت‌های معدنکاری ذخایر باطله و سنگ‌های کم عیاری وجود دارد که سرعت گرفتن پرعیارسازی این سنگ ها، از سیاست‌های شرکت سنگ آهن مرکزی برای تامین خوراک در آینده است.

او افزود: همزمان با بهره برداری از مجموعه پرعیارسازی سه میلیون تن ورودی، طرح توسعه دیگری با ظرفیت ۱۰ میلیون تن، در ۲ ماه آینده به این مجموعه اضافه می‌شود و به این ترتیب ظرفیت پرعیارسازی مجموعه چغارت به رقم قابل توجهی می‌رسد. 

حمیدیان اضافه کرد: شرایط معدنی کشور به لحاظ ظرفیت‌های غنی و قابل توجه سنگ آهن تغییر کرده است بنابراین باید به سمت سرمایه گذاری‌های جدید در حوزه اکتشاف، بهره برداری، پرعیارسازی و تکمیل زنجیره‌های صنعتی برویم.

او با تاکید بر داشتن نگاهی رقابتی و تحول گرا تصریح کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اقدامات خوبی در باطله برداری و آماده سازی به خصوص در معادن چغارت، سه چاهون، آنومالی شمالی و میشدوان انجام داده است.

حمیدیان به باطله برداری در معادن جدید هم اشاره‌ای کرد و گفت: در معدن آریز هم حداکثر باطله برداری انجام و همچنین شش معدن جدید نیز در این دوره فعال شده است.

او به ذخایر مجموعه آنومالی شمالی هم اشاره کرد و افزود: این معدن با وجود ذخایر خوبی که دارد، اما عیار سنگ آن برای استفاده کافی نیست به همین دلیل یک خط پرعیارسازی با ظرفیت چهار میلیون تن ایجاد شده است که بالای ۵۰ درصد خروجی دارد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق تصریح کرد: پیش از اجرای این طرح با وجود تمام هزینه‌هایی که در مسیر معدنکاری انجام می‌شد، سنگ در چرخه استفاده قرار نمی‌گرفت و حدود هفت میلیون تن سنگ بر روی زمین باقی مانده بود.

او اضافه کرد: این خط علاوه بر پرعیارسازی سنگ‌های آنومالی شمالی موجب سودده شدن شرکت معدنی نوظهور شده و آن را از فضای قبل خارج کرده است به طوری که هم اکنون این شرکت می‌تواند علاوه بر تامین خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی و سایر فعالیت‌های معدنی آن، زیرساخت کنسانتره خود را نیز فراهم کند و به بازیگری فعال در منطقه تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.