رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مدرسه اقتصادی و آموزش تجارت را طراحی کرده ایم و قرار است در تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال برای آموزش اقتصاد و تولید دعوت شوند.

شهرام زارع رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با طراحی میز خدمت در اتاق شهرکرد، بروکراسی به کمترین زمان رسیده است، به طوری که در کمتر از ۱۰ دقیقه مشکلات ارباب‌رجوع حل می‌شود و علاوه بر این خدماتی همچون برندسازی، ثبت شرکت، گواهی مبدأ و ... در این میز انجام می‌شود. 

وی افزود: همچنین ازآنجاکه آموزش به‌عنوان عنصر اصلی توسعه در اولویت اتاق شهرکرد قرار دارد، اقدام به راه‌اندازی مرکز آموزش جوار کارگاهی با ارائه مدارک فنی حرفه‌ای کردیم.

زارع با اشاره به طراحی اپلیکیشن دروازه سرمایه‌گذاری برای اطلاع افراد از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هر استان اضافه کرد: همچنین مدرسه اقتصادی و آموزش تجارت را طراحی کردیم و قرار است در تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال برای آموزش اقتصاد و تولید دعوت شوند.


بیشتر بخوانید


رئیس اتاق شهرکرد به طراحی دهکده تجاری اشاره کرد و گفت: ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع، کوشش برای شناسایی بازار کالا‌های ایران در خارج، فراهم کردن زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای توسعه بازرگانی و سرمایه‌گذاری، از وظایف این دهکده است. 

وی افزود: در این دهکده شعبه صرافی بخش خصوصی دفاتر انجمن‌های اقتصادی، بانک اطلاعاتی و سرمایه‌گذاری استان، دفاتر بیمه‌ای، دفتر B۲B، دفاتر حمل‌ونقل، شعبه بانک صنعتی، دفتر وزارت خارجه و ... مستقر خواهند بود به‌نحوی‌که هر مشکل اقتصادی در حوزه واردات و صادرات و صنایع و بازرگانی در درون این دهکده حل خواهد شد.

زارع با بیان اینکه موضوع صادرات ۶ محصول استان یعنی گز بلداجی، بادام، فولاد و تولید ورق‌های گالوانیزه، پتروشیمی، ماهیان سردآبی و خوراک آبزیان را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم، ادامه داد: کتاب ظرفیت‌های استان را به سه زبان روسی، انگلیسی و عربی آماده کرده و کمیسیون‌های تخصصی را فعال کردیم به‌نحوی‌که ۴۰ درصد برگزاری نشست‌های آن‌ها افزایش یافته است. 

وی در پایان گفت: همچنین قصد داریم حداقل ۸ انجمن اقتصادی را تا پایان سال و ۱۲ انجمن را هم تا پایان ۴ سال در استان فعال کرده و نمایندگان آن‌ها را به اتاق معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار