دبیرخانه مشترک چهار اتاق بخش خصوصی و خانه صنعت در اتاق بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری در نشست هم اندیشی بخش تعاون با اشاره به اینکه لزوم همراهی و همکاری تشکل‌های بخش خصوصی با یکدیگر بر کسی پوشیده نیست گفت: اتاق‌ها به عنوان پیشکسوتان صحنه‌های اقتصادی اگر با هم باشند می‌توانند بهتر کار کنند؛ و مطمئن هستم با تلاش و پیگیری اتاق بازرگانی هماهنگی این تشکل‌ها اتفاق خواهد افتاد. 

شهرام زارع از تأسیس دبیرخانه مشترک جهت هماهنگی چهار اتاق بخش خصوصی و خانه صنعت استان خبر داد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم اثرات عینی این دبیرخانه در سطح جامعه لمس شود. 


بیشتر بخوانید


وی افزود: این دبیرخانه در جهت هماهنگی بین اتاق‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی شکل می‌گیرد و مطمئنا می‌تواند به نتایج مطلوبی دست بیابد؛ و به نظر من می‌تواند تحول اساسی را در بخش خصوصی ایجاد کند و اثربخشی قابل توجهی در استان و کشور داشته باشد. 

در ادامه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هم اندیشی بخش تعاون، اظهار داشت‌: بر اساس قانون توسعه بخش تعاون در بند یک شورای عالی هماهنگی تعاون استان تشکیل می‌شود که استاندار به عنوان رئیس شورا و دبیر آن اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. 

محسن مولوی با بیان اینکه قرار است اولین جلسه شورای عالی هماهنگی تعاون استان در یکی دو ماه آینده برگزار شود، اضافه کرد: مشکلاتی مانند مالیات شرکت‌های تعاونی، قرار است در شورای عالی تعاون مطرح و حل شود، یکی از مشکلات تعاونی‌ها این است که اتحادیه تخصصی برای خدمات صادراتی نداریم و شرکت‌های تعاونی مجبور هستند خودشان هم تولید کنند و هم به صادرات بپردازند، درحالی‌که کار صادرات یک کار تخصصی است. 

وی با بیان اینکه در راستای اجرای سند توسعه بخش تعاون در استان، شورای توسعه بخش تعاون در استان شکل گرفت، اظهار کرد: این سند، در سال گذشته به کلیه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ابلاغ شد. 

وی افزود: این سند با اهداف کلی آموزش و ترویج فرهنگ تعاون در سطح کشور، بهبود مستمر فضای کسب و کار در بخش تعاون، بهبود وضع زندگی، رفاه و توسعه عدالت اجتماعی، افزایش اشتغال مولد بخش تعاونی ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار