غرفه جمهوری اسلامی ایران بهترین غرفه فرهنگی خلاق و زیبا شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۳ نیجریه شد.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۳ نیجریه (۱۶ تا ۱۹ شهریورماه) با شرکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه، ایرانیان فعال در حوزه تجارت فرش در ابوجا، ۳۶ ایالت نیجریه و ۲۳ کشور خارجی از جمله چین، کره، سوریه، لبنان، هند، اندونزی، مالزی، ونزوئلا، تریندا و توباگو، عراق، کوبا و فلیپین در محل همایش‌های بزرگ هتل کنتینتال ابوجا برگزار شد.

رایزنی فرهنگی کشورمان در راستای انجام همکاری فرهنگی با مشارکت سایر نهاد‌ها و مراکز بومی و با پیگیری‌های مستمر از شورای عالی هنر و فرهنگ نیجریه توانست با مشارکت ایرانیان فعال در حوزه تجارت فرش در ابوجا اقدام به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و فرش ایران در این نمایشگاه بین‌المللی کند.

این نمایشگاه با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان، مقامات رسمی از نیجریه و ایالت‌های ۳۶ گانه این کشور و همچنین سایر کشور‌های شرکت کننده مواجه شد و عنوان بهترین غرفه فرهنگی خلاق و زیبا را از آن خود کرد.

مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه ضمن تشکر از شورای عالی هنر و فرهنگ نیجریه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری در برگزاری رویداد‌های فرهنگی مشترک در قالب تفاهم نامه مبادله شده بین دو کشور اعلام کرد.

رانسوه اوتونبه، رئیس شورای هنر و فرهنگی نیجریه، وزیر مشاور گردشگری و فرهنگ ایالت تارابا، وزیر مشاور در فرهنگ و گردشگری ایالت کانو، وزیر مشاور در ایالت اینوگو و مدیر فرهنگ و هنر ایالت کادونا و مدیر منطقه‌ای توسعه فرهنگ و هنر افریقا در نیجریه و مدیر مسئول روزنامه مردم این کشور ضمن حضور در غرفه ایران خواستار توسعه همکاری‌های فرهنگی، هنری و علمی با همه ایالت‌های ۳۶ گانه شدند.

علی بک، سفیر کشورمان در نیجریه نیز در حاشیه این نمایشگاه با رئیس شورای هنر و فرهنگ نیجریه دیدار کرد و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشورمان را برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار