طرح شهید سلیمانی انقلابی سازنده در سطح مدارس استان یزد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش یزد گفت: طرح شاخص شهید سلیمانی با هدف ساخت و تجهیز سالن‌های ورزشی و چمن‌های مصنوعی در حال اجرا است.

ابوالفضل شبانی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش یزد گفت: طرح‌های شاخص شهید سلیمانی با هدف ساخت و تجهیز سالن‌های ورزشی و چمن‌های مصنوعی، طرح شهید خرازی برای آزادسازی سالن‌های ورزشی با هدف ورزش دانش آموزان در کنار خانواده و طرح شهید طوقانی با عنوان صبحگاه زورخانه‌ای و ورزش پهلوانی برای دانش آموزان در حال اجرا است.

او به اجرای ۷۶ پروژه در طرح شهید سلیمانی برای ساخت و تجهیز سالن‌های ورزشی و چمن‌های مصنوعی در سراسر استان یزد اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها با اعتبار ۴۸ میلیارتومان که ۱۶ میلیارد تومان را وزارت آموزش و پرورش، ۱۶ میلیاردتومان را معادن و باقیمانده آن را استاندار یزد با جذب کمک‌های خیرین و مردمی تامین کرد.

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش یزد در مورد پروژه‌های این طرح اظهار داشت: ۷۶ پروژه شامل ۵۶ زمین چمن مصنوعی، ۱۴ پروژه کلاس درس، تعمیر و تجهیز و ساخت شش سالن ورزشی است که در سال آینده این طرح الویت مناطق محروم می‌باشد.

شبانی در ادامه گفت: طرح شهید خرازی برای آزادسازی سالن‌های ورزشی با هدف ورزش دانش آموزان در کنار خانواده با دورهمی‌ها و فعالیت‌های ورزشی دختران و مادران و همچنین پسران و پدران است.

او افزود: در طرح شهید خرازی برای هر شهرستان یک سالن و در شهر یزد برای هر منطقه دو سالن تعلق گرفته است.

شبانی طرح شهید طوقانی را یک ورزش پهلوانی برشمرد و گفت: این طرح به صورت صبحگاه زورخانه‌ای و ورزش پهلوانی است که از سوی وزارت ۵۸ میلیون تومان اعتبار برای این طرح اختصاص یافته است و تجهیزات لازم مانند ضرب و زنگ زورخانه‌ای در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش یزد تصریح کرد: این طرح شامل دوره‌های آموزشی مرشد خوانی و حرکات زورخانه‌ای برای دانش آموزان پنجم و ششم ابتدایی در نواحی یک و دو به صورت پایلوت انجام می‌شود.

شبانی ادامه داد: دوره‌ها و کارگاه‌هایی برای توانمند سازی، آموزش و تربیت آموزگاران در قالب ضمن خدمت برگزار شد.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش امانت دار نسل آینده است اظهار داشت: در سال‌های گذشته استعدادیابی دانش آموزان در حوزه تربیت بدنی به صورت تبلیغاتی انجام می‌شد که امسال استعدادیابی دانش آموزان به صورت تخصصی و با همکاری چندین هیئت ورزشی استان انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: مدارس، نیازمند حمایت مالی صنایع استان یزد برای اجرای برنامه ها، توانمندسازی معلمین و دانش آموزان در دو حوزه سلامت و تربیت بدنی است.

شبانی در مورد مسابقات و جشنواره‌ها در مدارس گفت: مسابقات در قالب المپیاد‌های درون مدرسه‌ای آغاز به کار کرد که بالغ بر ۷۵ هزار نفر در سطح مدارس در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شرکت کردند.

او از کسب مقام اول در مسابقات هندبال برای اولین بار در تاریخ یزد خبر داد و افزود: برای اولین بار دانش آموزان دختر یزدی در مسابقات هندبال مقام اول کشوری را از آن خود کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد اظهار داشت: در مسابقات فرهنگی در مرحله کشوری ۲۳ تیم دانش آموزی، شش تیم فرهنگی و پنج تیم کارمندان دولتی اعزام داشتیم که ۴۵ دانش آموز مقام کشوری و دو کاپ اخلاق هم به دلیل پیوست فرهنگی کسب کردند.

شبانی ادامه داد: دو نفر از کارمندان دولت در حوزه شنا و تیم بدمینتون هم رتبه‌های کشوری را کسب کردند.

او در مورد طرح‌های حوزه سلامت گفت: طرح مکمل یاری قرص آهن و ویتامین دی برای ۱۱ هزار دانش آموز اجرا شد که دانش اموزان دختر قرص آهن و ویتامین دی و حدود سه هزار دانش آموز پسر قرص ویتامین دی دریافت کردند.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش یزد تصریح کرد: سنجش اولیه ورود به پایه اول برای ۳۹ هزاردانش آموز با همکاری علوم پزشکی یزد انجام شد. 

شبانی در مورد طرح فلوراید تراپی گفت: استان یزد در زمینه طرح فلوراید تراپی پیشرو بوده است و این طرح در حال اجرا است.

او طرح شهید دادرس را یک طرح مهم برشمرد و اظهار داشت: این طرح در قالب دوره‌های آموزش ایمنی و کمک‌های اولیه با همکاری هلال احمر به دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در تیم‌های چهار و هشت نفره مهارت امدادی را آموزش می‌دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد درمورد کمبود نیروی مراقب سلامت مدرسه گفت: تقریبا به ۵۰۰ نفر نیرو مراقب سلامت نیاز است که فقط ۱۲۰ نفر نیرو موجود است و در مدارس دولتی این کمبود بیشتر احساس می‌شود.

شبانی در خصوص جبران کمبود نیرو سلامت مدارس گفت: رایزنی‌هایی برای رفع این کمبود با جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که در دانشگاه علوم پز شکی و در حوزه سلامت تحصیل می‌کنند صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.