استاندار بوشهر گفت: حجم مبادلات تجاری بین بوشهر و قطر رشد محسوسی داشته و با تمهیدات اندیشیده شده، شاهد بهبود وضعیت نیز خواهیم بود.

احمد محمدی زاده در نشست با سفیر قطر در ایران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت و پتانسیل ارزشمندی برای توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف است و بویژه در حوزه بازرگانی و تجارت، اقدامات موثری انجام شده است.

وی افزود: سفیر ایران در قطر، پیگیری موثری برای رونق تجارت بین بنادر استان بوشهر با بنادر قطر بویژه بندر الرویس انجام داده و اکنون بندر دیر به قطب صادرات به قطر تبدیل شده است.

محمدی زاده خواستار تسهیل شرایط صادرات به قطر شد و گفت: اتاق مشترک ایران و قطر در این مسیر نقش موثری ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر به منظور پهلوگیری کشتی‌های بزرگ تجاری در دستور کار قرار دارد. 

علی صالح آبادی سفیر ایران در قطر نیز در این نشست اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و قطر بسیار نزدیک است و در حوزه اقتصادی و بازرگانی نیز مبادلات دو کشور در حد مطلوبی است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در قطر، فرصت مناسبی برای تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان بوشهری است تا بطور رایگان در این نمایشگاه‌ها مشارکت کنند.

سفیر قطر در ایران خاطر نشان کرد: کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و قطر، آذر ماه سال جاری در شیراز برپا می‌شود که امیدواریم استان بوشهر استفاده لازم را از این موقعیت ببرد.

صالح آبادی ظرفیت صادراتی قطر را ۱۵۰ میلیارد دلار برشمرد و گفت: سرانه قطر به صورت اسمی ۱۲۰ هزار دلار بوده، ولی در واقع ۷۰۰ هزار دلار است چرا که از ۳ میلیون جمعیت این کشور، تنها ۵۰۰ هزار نفر قطری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.