مدیر نمایشگاه ایران پلاست گفت: با پیگیری‌های مجدانه بالغ بر ۲۱۰ شرکت خارجی فعال در نمایشگاه حضور دارند که می‌تواند زمینه ساز خوبی در افق صنعت باشد.

فرید دوستی مدیر هفدمین نمایشگاه ایران پلاست در برنامه صف اول بیان کرد: با پیگیری‌های مجدانه بالغ بر ۲۱۰ شرکت خارجی فعال در این نمایشگاه حضور دارند که می‌تواند زمینه ساز خوبی در افق صنعت باشد. با درایت دولت مردمی و همکاری همه مسئولان به ویژه وزارت خارجه تلاش ما بر این بود که در این عرصه به ویژه دور زدن تحریم‌ها تلاش کنیم و به نظرم استقبال خوبی هم صورت گرفته است، زیرا در دوره قبل تنها ۸ شرکت خارجی در این نمایشگاه حاضر بوده است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ تا ۱۵ شرکت خارجی فعال در این عرصه شرکت داشتند که هم شرکت‌های اروپایی و هم آسیایی شرقی در این فهرست قرار دارند. چین معمولا حضوری فعال در این عرصه‌ها دارد. روسیه، کشور‌های عربی، نیکاراگوئه و برزیل نیز جز شرکت‌هایی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

دوستی افزود: ما در این دوره از تمام ظرفیت و از تمام سالن‌های نمایشگاه استفاده کرده ایم تا حدی که نتوانستیم برای حضور برخی از شرکت های داخلی فضایی را ایجاد کنیم. علاوه بر این همه شرکت‌ها امکان این را دارند که از فضای مجازی این نمایشگاه نیز استفاده لازم را ببرند و تمام امکانات بصورت رایگان در اختیار شرکت‌ها قرار میگیرد.ما این فضا را فراهم کردیم که بتوانند به مدت یکسال کامل خود را عرضه کنند و بازار‌هایی را برای خود به دست بیاورند.

مدیر هفدمین نمایشگاه ایران پلاست  درباره امکان صادرات محصولات نیز در این نمایشگاه گفت: شرکت‌های خارجی که حدود ۲۱۰ شرکت هستند و ۵۷۰ شرکت داخلی ما در این نمایشگاه با هم ارتباط برقرار می‌کنند تا داشته‌های خود را تبادل کنند و تفاهم نامه‌های مختلفی را به امضا برسانند ما حدود ۱۰ یا ۱۲ تفاهم نامه را امضا خواهیم کرد و پنل‌های تخصصی را نیز با حضور همین شرکت‌ها برگزار میکنیم. اقدام مثبتی هم که با همت دانشمندان ما برگزار شده است، زیرا وزارت نفت و دولت تعهد کرده است که بتوانند برای نخبگان فضای مناسب محیا کنند؛ ما امسال در این دولت از زمینه کاتالیست‌ها خود کفا شویم و این هم آورده برای ما خواهد داشت و هم ثروت برای ما خلق خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: دو سالن به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته تا بتواند داشته‌های خود را به نمایش بگذارند. نمایشگاه مجازی نیز ایده شرکت‌های دانش بنیان است. پلاس جابز هم بخشی است که نخبگان پتروشیمی که تا امروز وارد بازار کار نشده اند زمینه ساز این امر میشوند که این‌ها را به صنعت معرفی کنیم. این همان تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه است که ارتباط دانشگاه و صنعت برقرار شود و این باعث میشود که بسیاری از تحصیل کردگان این رشته وارد صنعت شوند.الان حدود ۳۰۰ نخبه ثبت نام کرده اند که باید بر اساس اصول مورد ارزیابی قرار بگیرند.

گفتنی است که نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست به دنبال فراهم کردن زمینه‌ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازار‌های جهانی است. این نمایشگاه امروز بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود و در بین نمایشگاه‌های معتبر صنعت پلاستیک جهان طبقه بندی می‌شود. این نمایشگاه در چهار گروه مواد اولیه، محصولات پیش ساخته و ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات با مدیریت فرید دوستی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه ۱۶ دوره موفق را پشت سر گذاشته است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، با حضور ۵۶۰ شرکت ایرانی و ۲۱۰ شرکت خارجی از یکشنبه، ۲۶ شهریور ماه تا چهارشنبه، ۲۹ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر دایر است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار