۹۵ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۹۵ درصد ثبت نام دانش آموزان در دوره ابتدایی در سامانه سیدا انجام شده و ثبت نام افراد جامانده در فرصت باقی مانده انجام خواهد شد.

سجاد قاسمی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: علت عدم ثبت نام این پنج درصد نیز این است که در مناطق مختلف استان به علت کشاورزی بودن، حضور خانواده‌ها و دانش آموزان در روستاها، حاشیه شهر‌ها و مناطق عشایری تا پایان برداشت محصول تداوم دارد و سعی شده در این زمینه ثبت نام انعطاف پذیر شود تا فرصت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: برنامه ویژه و پیگیری ویژه‌ای در زمینه دانش آموزان بازمانده از تحصیل داریم که تحت عنوان طرح شهید محمودوند اجرا می‌شود و ما تمام توان خود را در راستای اجرای این طرح و جلوگیری از بازماندگی دانش آموزان انجام دادیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: در اجرای شیوه نامه پروژه مهر امسال سعی شده به صورت میدانی در صحنه باشیم و تمام کار‌هایی که برای بازگشایی مدارس انجام می‌شود، اعم از آماده سازی مدارس و بحث مهم ثبت نام دانش آموزان در دوره ابتدایی به صورت جدی پیگیری و دنبال شود.

قاسمی با اشاره به اینکه امسال کلاس بدون معلم در آذربایجان غربی نخواهیم داشت، بیان کرد: تمامی راهکار‌هایی که برای کمبود نیروی احتمالی وجود داشت، بررسی شده تا اجرا شود و اطمینان داریم در اول مهرماه مدرسه‌ای بدون معلم نخواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری آیین روز شکوفه‌ها اظهار کرد: روز چهارشنبه ۲۹ شهریور همزمان با سراسر کشور مراسم نمادین شکوفه‌ها برای دانش آموزان اول ابتدایی در ۲۴ منطقه آموزشی استان برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: در سطح آذربایجان غربی آیین غنچه‌ها برای دانش آموزان پیش دبستانی برخلاف سال گذشته در ۱۶ مهرماه که مصادف با روز جهانی کودک است، برگزار می‌شود، ولی شروع سال تحصیلی برای نوآموزان در اول مهر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.