مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به توزیع واکسن آنفلوآنزا در تمامی داروخانه‌های استان، گفت : در حال حاضر کمبودی در این زمینه نداریم.

خدیجه نجفی مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا را اواخر شهریورماه و اوایل فصل پاییز عنوان کرد و گفت : در همین راستا توزیع این واکسن از ۲۰ روز پیش در سطح تمامی داروخانه‌های استان شروع شده است.

وی با بیان اینکه کمبودی در خصوص این واکسن نداریم، گفت: هم نوع ایرانی و هم نوع خارجی این واکسن در حال حاضر در داروخانه‌های استان موجود است.

نجفی با بیان اینکه همه افراد با داشتن شماره ملی می‌توانند این واکسن را دریافت کنند، گفت: استفاده از این واکسن ترجیحا برای گروه‌های در معرض خطر توصیه می‌شود.

این مسئول افراد بالای ۶۵ سال و بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای را از جمله گروه‌های در معرض خطر آنفلوآنزا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه واکسن پیشگیری ۱۰۰ درصد از ابتلا به آنفلوآنزا ایجاد نمی‌کند، گفت: در همین راستا توصیه می‌شود گروه‌های در معرض خطر در کنار تزریق واکسن، حتما رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.